تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
6

سرویس های جاسوسی در کمین مسئولین خوزستانی+تصاویر

  • کد خبر : 8454
  • 18 اسفند 1393 - 5:26
سرویس های جاسوسی در کمین مسئولین خوزستانی+تصاویر

عصر ایذه: باراک اوباما که چهارشنبه شب (۴ دسامبر/ ۱۳ آذر) در جمع گروهی از جوانان در مورد طرح جدید […]

عصر ایذه: باراک اوباما که چهارشنبه شب (۴ دسامبر/ ۱۳ آذر) در جمع گروهی از جوانان در مورد طرح جدید بیمه همگانی صحبت می‌کرد گفته است : ˝به دلایل امنیتی اجازه ندارد از تلفن‌های هوشمند شرکت اپل، یعنی آیفون استفاده کند.˝

 

 

به گزارش پایگاه خبری عصر ایذه به نقل از رهیاب نیوز،باراک اوباما که چهارشنبه شب (۴ دسامبر/ ۱۳ آذر) در جمع گروهی از جوانان در مورد طرح جدید بیمه همگانی صحبت می‌کرد گفته است : “به دلایل امنیتی اجازه ندارد از تلفن‌های هوشمند شرکت اپل، یعنی آیفون استفاده کند.”

اعتراف اوباما به ممنوعیت استفاده از گوشی “آیفون” ساخت “شرکت اپل” در حالی بیان می‌شود که پس از افشای جاسوسی آمریکا از تلفن همراه “آنگلا مرگل” صدراعظم آلمان، مجلس این کشور بر اساس لایحه جدید، استفاده از تلفن‌های همراه ساخت “شرکت آمریکایی اپل” برای مقامات آلمانی ممنوع کرده است.

حتما از خود سوال می پرسید ضرورت طرح چنین مساله ای در یک رسانه استانی چه بوده ،برای پاسخ به این سوال کافیست به تصویر زیر نگاه کنید:

               

تصویر بالا متعلق به جلسه ویژه استانداری خوزستان است که برای جلوگیری از رسوخ مباحث مطرح شده به خارج از نشست بدون حضور خبرنگاران برگزار شد سخنران این برنامه یکی از مسئولین ارشد امنیتی استان است.

 همانطور که مشاهده می کنید یکی از مسئولین حاضر در جلسه که تصویر آن توسط این پایگاه خبری حذف شده است در این جلسه محرمانه در حال استفاده از همان نوع گوشی است که مسئولین آمریکایی علی رغم تولید در کشور متبوعشان به دلایل امنیتی از آن استفاده نمی کنند.

ادوارد اسنودن، چهره‌ی جنجالی رسانه‌ها مدعی شده است که اپل در تلفن‌های هوشمند آیفون از نوع خاصی از نرم‌افزارهای جاسوسی استفاده می‌کند. او معتقد است که علت اصلی عدم استفاده‌ی وی و دیگر فعالان دنیای فناوری از تلفن‌های هوشمند آیفون، نرم‌افزار جاسوسی فوق سری اپل در این تلفن‌هاست.

 

به نظر می رسد موقعیت حساس استان خوزستان برای برخی مسئولین توجیه نشده است چرا که استفاده از ابزارهایی که به راحتی از طرف دشمن مورد بهره برداری قرار می گیرد در حوزه های اطلاعاتی و امنیتی می تواند تبعات سنگینی را برای کشور در پی داشته باشد.

تصاویری که در بالا وپایین مشاهده می کنید تنها بخشی از مسئولین خوزستانی هستند که متاسفانه از گوشی های ناامنی استفاده می کنند که می توانند مورد هدف سرویس های جاسوسی قرار گیرند.

         

این پایگاه خبری تصاویر متعددی از مسئولین استانی و شهرستانی در اختیار دارد که بی توجه به جوانب استفاده از ابزارهای آلوده هستند که امیدواریم با تذکرات لازم از طرف مسئولین زیربط مانع از آثار منفی استفاده از این ابزارها باشیم.

در انتها به بخشی از ظرفیت های جاسوسی گوشی های اپل جهت اطلاع مسئولین اشاره می کنیم:

*جاسوسی در دوربین

*ضبط و محیط

*استفاده از موقعیت یابی GPS برای نشان دادن مختصات از دستگاه

*جاسوسی در IM

*گوش دادن محیط

*مانیتورینگ-ایمیل

و….

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=8454

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.