تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ 9 شوال 1445 Wednesday, 17 April , 2024
6

مادر شهیدی که در بستر بیماری ، برای ارائه امکانات از او چک و سفته طلب می کنند!

  • کد خبر : 414
  • 23 آذر 1393 - 9:02

عصر ایذه: مادر ۸۸ ساله شهید بهبهانی این روزها به علت کهولت سن دربستر بیماری ونیازمندامکانات توانبخشی است.   به […]

عصر ایذه: مادر ۸۸ ساله شهید بهبهانی این روزها به علت کهولت سن دربستر بیماری ونیازمندامکانات توانبخشی است.

 

به گزارش عصر ایذه به نقل از هفتکل نیوز،عبدالله بهبهانی برادر شهید بهبهانی ،در گفتگو با خبرنگار ما ضمن اعلام این مطلب با اظهار گلایه  از بنیاد شهیداستان خوزستان گفت : حدود ۵۰ روز است که به دنبال کارهای درمانی مادر شهید،زندگی خود را دراصفهان رها کرده  وطی این مدت بین بنیاد شهید استان ،بنیادشهید هفتکل و اداره بیمه درحال پاسکاری هستم .

وی افزود : بالاخره کاری کردند که مجبور شدم به تهران سفر کنم و آنجا هم مجددا مرا به بنیاد شهید خوزستان ارجاع دادند.

برادر شهید بهبهانی ادامه داد : در مهرماه سال جاری دکتر جلیلی نماینده مردم هفتکل درمجلس شورای اسلامی ازمادر شهید عیادت کرد واز نزدیک در جریان مشکلات قرار گرفت و یادداشتی از وی خطاب به مدیر کل بنیاد شهید خوزستان گرفتم وایشان نیز به معاونت درمان دستور همکاری داد.

وی اظهار داشت : اکنون پس از دوندگی های زیاد ، معاونت درمان بنیاد شهید خوزستان درازای واگذری چند قلم کالای کم ارزش توانبخشی از مادر شهید،چک وسفته وتعهد طلب می کند.

با اینکه اطمینان داریم که خانواده های معظم شهدا ، جانبازان ،اسرا و مفقودین هیچ‌گاه راضی نشده و نمی‌شوند که در برابر ایثار عزیزان شان که فقط به خاطر خدا و رسیدن به کمال بوده است سخن از رفاه و مادیات به میان آورند اما بر دست‌اندرکاران نظام واجب است که همت و توان خود را در رسیدگی هر چه بهتر به امور معنوی و مادی  این یادگاران به کار گیرند و از خدمت بی‌شائبه و بی‌منت به آنان دریغ نکنند چرا که هرچه انقلاب اسلامی ایران دارد از برکت مجاهدت شهدا و ایثارگران است… وظیفه ماست که در حد توان و مقدورات قدرشناس زحمات آنان باشیم.

بر همین اساس مرور دوباره ی فرمایشات و سیره حضرت امام خمینی(ره) در خصوص جایگاه رفیع خانواده های شاهد و جانباز می تواند چراغ راه مسئولان و خدام شهدا باشد:

اعتراض شدید امام خمینی (ره) به عدم بهبود امور مربوط به خانواده شهدا

آیا این ادارات دولتی، وزارتخانه‌ها و همه گروه‌هایی که در اداره این مملکت مشغول هستند، جواب شماها را چه می‌دهند که باز هم در عین حالی که سفارش شده است که این کاغذبازی‌های مزخرف را و این کارهای ضد انقلابی را نکنید، باز می‌شنویم که حتی برای شما کارشکنی می‌کنند؛ اینها چه می‌گویند؟ اینها چه هستند؟ اینهایی که در رأس هستند، چطور توجه به این مسائل ندارند؟ چطور آقای رئیس‌جمهور دخالت در این امور نمی‌کند؟ چطور شورای انقلاب در این امور رسیدگی نمی‌کند؟ چه شده است اینها را؟ به کارهای دیگر مشغولند اینها؟ ما مرهون اینها هستیم. اینها بودند که شما را به این مسندها نشاندند. اگر اینها نبودند، نه من اینجا بودم، نه شما آنجا بودید، نه آنها آنجا و نه دستجاتی که مخالفت با این نهضت می‌کنند در اینجا. آنها که مخالف نهضت هستند حسابشان علی‌حده است اما شمایی که با نهضت هستید و در امور این کشور دارید دخالت می‌کنید، اداره  این مملکت دست شما هست. چطور است که شما رسیدگی به این ادارات نمی‌کنید؟ یا عرضه ندارند؟ نمی‌توانند این اشخاصی که کارشکنی برای این افراد می‌کنند، برای این معلولین حتی کارشکنی می‌کنند و برای این شهدا کارشکنی می‌کنند، نمی‌توانند اینها، نمی‌فهمند اینها که باید اینها نشود؟ نمی‌دانند که ایران مرهون اینهاست؟ نمی‌دانند که رژیم منحوس شاهنشاهی را اینها از بین بردند و شما را به اینجا رساندند؟(۱)

باید رسیدگی کامل به خاندان شهداء و آسیب‌دیدگان و معلولین در این راه، چه در حال انقلاب و چه قبل و بعد از آن به نحو احسن و با مراعات احترام آنان بشود.

«صحیفه امام (ره)/ ج ۱۲/ ص ۱۸۵

لازم است عموم دستگاه‌های اجرایی اموری را که مربوط به شهدا و خانواده آنان و معلولین و مصدومین است با کمال سرعت عمل نموده و تسهیلات لازم را در مورد آنان معمول دارند، که اینان بر ما و ملت شریف حق بسیار بزرگی دارند. و اگر معلوم شود که کسانی در بعضی از ادارات و وزاتخانه‌ها برای اجرای امور شهدای انقلاب و خانواده آنها اشکال تراشی می‌کنند، به عنوان ضد انقلاب باید مورد تعقیب واقع شوند.

«صحیفه امام (ره)/ ج ۱۲/ ص ۴۴۴»

منابع:

۱- «صحیفه امام (ره)/ ج ۱۲/ صص ۴۷۷- ۴۷۶»

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=414

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.