تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
4

مردی که با دنیا کاری نداشت

  • کد خبر : 52158
  • 18 خرداد 1396 - 8:08
مردی که با دنیا کاری نداشت

هیجدهم خرداد ماه سالگرد شهادت سردار شهید حاج علی نوری ممبینی است، شهیدی که جبهه های جنوب و کوه‌های بلند غرب شاهد خلق شگفتی‌ها و دلاوری‌های او بودند.

همه او را می شناسند، ساده و صمیمی بود. چهره ای بشاش و خندان داشت و رفتاری از سر تواضع و فروتنی، در عین حال صلابت و استواری از چهره او نمایان بود. روستازاده ای از میداوود ، در یک خانواده نسبتاً فقیر روستایی ولی شریف، اصیل و مومن متولد شده بود و صداقت و صفا ، سادگی و پاکی و دلیری را از روستا به ارث برده بود.
شهید نوری ممبینی نه تنها طالب دنیا نبود بلکه دنیا را خوار می شمرد و همانند مولایش علی (ع) دنیاگرایی را سه طلاقه کرده بود. هرگز پست و مقام او را تحت تاثیر خود قرار نداد زیرا که او مسئولیت را برای رضای خدا و انجام تکلیف و وظیفه می پذیرفت. چه آن وقت که فعالانه وارد جهادسازندگی شد ، چه زمانی که در کسوت شریف معلمی درآمد و چه آن موقع که فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایذه بود.

حرکات و رفتارش سرشار از تواضع و وقار ، در عمل نیز بسیار پرتلاش و سخت کوش بود. دفتر کارش سادگی ، اخلاص و صفا را معنی می کرد و تجسم عینی صمیمیت ، مهربانی و صداقت بود ، عشق خدمت به مردم ، دفاع از ارزشها و حفظ حرمت انسانها را جایگزین روابط خشک اداری و کاغذ بازی کرده بود.

شهید نوری ظاهری آراسته ، آرام ، ساده و روحیه ای سرشار از محبت و صمیمیت و نشاط داشت.سادگی زندگی او و بی ریا بودنش زبانزد همه بود.شهید نوری را همه دوست داشتند در برخورد با دیگران همیشه خندان بود.

آنقدر متین و باوقار بود که هر کس فقط یک بار با او برخورد می کرد ، شیفته ی اخلاق او می شد. بیانی دلنشین و گرم داشت به شیوایی سخنرانی می کرد ، گویی هنوز صدای گرم او را در مسجد جامع ایذه می شنوم که بسیار با جذبه و شور سخن می گفت.

کلامش نافذ و گیرا بود ، در عین حال با صراحت و سوز صحبت می کرد. سخنانش بوی ولایت می داد. بوی عشق به اسلام ، پیامبر(ص) و اهل بیت.
حاج علی عاشق امام حسین (ع) بود و استمرار حرکت مولایش حسین را در حجت زمان خود امام خمینی(ره) یافته بود به همین علت نیز از خیل سرداران او گشت و در راه اهداف حضرت امام ، ایثار و جانفشانی نمود.

از مصادیق بارز مجاهدانی بود که در راه انقلاب و دفاع از آرمانهای امام و شهدا و احیای ارزشهای مکتب اسلام ، جان عزیزش آن شیرین ترین گوهر وجودش را تقدیم نمود. او که در مکتب امام حسین (ع) درس شهادت و رشادت و ایثار خوانده بود ، در تاریخ ۱۸/۳/۱۲۷۲ موفق به اخذ درجه رفیع شهادت گردید.

یاد و خاطره اش گرامی و راهش پر رهرو باد

به قلم: دکتر عزت اله عبدالهی نوروزی

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=52158

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. یادو خاطرش گرامی اسوه اخلاق مردی نیکنام در باری این مجاهد خستگی ناپذیر نیزارها قلم واقیانوس جوهر وپهنه گیتی کاغذ وزبانها در مدح وی قاصر است . با مولایت علی محشور

    • چند روز به عید طبق کلام الله یا کمکم کنید یا چند ساعت به تحویل سال خودم و دو پسرم را میکشم متاهلم دو پسر دارم مستاجرم حتی رهن خونه نداریم یک نفر بجامون رهن داده کارت یارانه ما چهار نفر را برداش کرد بجای سود پولش حالا رهنشو میخواد ندارم بهش بدم صاحب خونه هم خونشو میخواد برای عید هیچی نداریم شغلی هم ندارم کارگری سادهشما مدیون بچهای من هستید اگه کمکم نکنید چون با این وضعیت که آبروم در خطره مجبورم جور نشه خودمو بچه هامو بکشم با اینکه دوستشون دارم این شماره کارتمه۵۸۹۴۶۳۱۵۰۳۶۴۵۵۳۳بنام ملثی منفر شک داری زنگ بزن۰۹۹۰۰۶۰۷۳۰۲…خدایا شر این ویروس کرونا از سرزمینم دور کن وزنده باشم یکبار دیگر خنده هموطنانم را ببینم..یا بهتر خدایا من نذر همه وهموطنانم من بمیرم ولی همه مردم ایرانم ازشر کرونا راحت بشن ولی مردانه بعد من مواظب بچه ها باشید……شمارا بخدا ایننوشته مرا به خیرین و به همه ایرانیان بفرستید شاید کمکم کنن شما را به یکرنگی صداقت قسم میدهیم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.