تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
4

۱۰روز فرصت برای بازگشت زائران ایرانی/ ۲۵۶ هزار زائر بازگشتند

  • کد خبر : 359
  • 22 آذر 1393 - 10:50

عصر ایذه: معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با اعلام اینکه مردم برای بازگشت به ایران از عراق عجله نکنند، […]

عصر ایذه: معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با اعلام اینکه مردم برای بازگشت به ایران از عراق عجله نکنند، گفت: تا ۱۰ روز فرصت برای بازگشت زائران ایرانی اعلام شده است.

725269

 به گزارش عصر ایذه به نقل از خبرگزاری مهر، جلسه ستاد هماهنگی زائران اربعین حسینی صبح امروز شنبه با حضور مسئولان ارشد و نمایندگان وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور خارجه، سازمان حج و زیارت، نیروی انتظامی، ستاد کل نیروهای مسلح و جمعیت هلال احمر در ساختمان وزارت کشور برگزار شد.

سردار حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور پایان این جلسه مصوبات آن را برای خبرنگاران تشریح کرد.

وی با اعلام آخرین جزئیات تمهیدات سفر زائران ایرانی به کربلای معلی اظهار داشت: ۱۰۰ هزار نفر از نهادهای دولتی اعم از وزارت راه، شهرداری ها، وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج، سازمان حج و زیارت، هلال احمر و وزارت بهداشت به زائران خدمات ارائه می کنند و در داخل عراق ۲۰ مرکز درمانی و دو بیمارستان صحرایی برای ارائه خدمات ایجاد شده است.

وی اعلام کرد: بر اساس آخرین آمارها، یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار ایرانی برای زیارت کربلا در اربعین حسینی به عراق سفر کرده اند که از این تعداد ۲۵۶ هزار نفر به کشور بازگشته اند. همچنین ۳۷۵ دستگاه اتوبوس در عراق و یک‌هزار دستگاه اتوبوس هم توسط شهرداری ها همراه با ۵۰۰ دستگاه اتوبوس اجاره ای وظیفه نقل و انتقال زائران را برعهده دارد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: ۴ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری همراه با اتوبوس های نظامی در داخل کشور به علاوه ظرفیت حمل و نقل ریلی وظیفه انتقال زائران را برعهده گرفته اند.

سردار ذوالفقاری با بیان اینکه ۵۰۰ هزار جلد گذرنامه در این ایام صادر شده است، تصریح کرد: ۱۲۱ ایستگاه صلواتی در مرزهای کشور مستقر شده و روزانه ۱۰۰ هزار زائر ایرانی را تغذیه می کند و غذای مورد نیاز هم به میزان کافی ذخیره شده است. همچنین اسکان موقت ۹۵ هزار نفر فراهم شده و رسما اعلام می کنیم که زائران تا ۱۰ روز فرصت دارند به ایران بازگردند و به هیچ عنوان عجله نکنند، تمام زائران بیمه رایگان بوده و افرادی هم که گذرنامه نداشته و یا گذرنامه شان مفقود شده است هم نگران بازگشت نباشند.

وی از آماده‌باش تمامی استانداری‌های کشور برای خدمات به زائران خبر داد و افزود: نصب خودپردازها در مرزها و اعلام آمادگی دستگاه های نظارتی برای برخورد با سوءاستفاده‌کنندگان از زائران هم بخشی از اقدامات انجام شده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در پاسخ به خبرنگار مهر در مورد احتمال ورود قاچاق و یا ورود اتباع غیرمجاز به کشور توضیح داد: تاکنون چند دستگاه گیرنده ماهواره توسط یک قاچاقچی در مرز کشف شده و یک نفر هم قصد داشت تخم گوجه‌فرنگی وارد کشور کند که در خبرها آمده بود، نارنجک بوده است. در مورد ورود افغانی ها هم باید بگویم کسانی که پناهنده بودند و کارت اقامت داشتند که تعداد آنها ۳۰ هزار نفر بود، توانستند وارد عراق شوند و در برگشت اگر غیرپناهندگان نام آنها در ایران ثبت شده باشد، می توانند وارد کشور شوند و اگر نه گذرنامه داشته باشند و گذرنامه آنها صادر نشده باشد، باید از مرز چذابه وارد شوند.

سردار حسین ذوالفقاری در انتهای این نشست درباره پرونده اسید پاشی اصفهان نیز گفت: هر هفته یکبار آخرین اخبار و اطلاعات در مورد این پرونده مورد بررسی قرار می گیرد، حتی گروهی از حرفه‌ای‌ها ۱۹۱ هزار نفر از اقشار خاص را مورد بررسی قرار داده اند. همچنین تمام  افرادی هم که در مظان اتهام بودند و تعداد آنها زیر ۱۰۰ نفر است، با عکس اصلی تطبیق داده شده‌اند و مردم در این مورد همکاری کرده‌اند، اما هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است. سردار ذوالفقاری افزود: یکی از مشکلات ما این است که برخی چهره را شناسایی می‌کنند، اما بعد آن را رد می‌کنند، در این مورد هم سران قوا و هم وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج پیگیر هستند و اگر اطلاعاتی بدست آید، به اداره آگاهی می‌رسانند و اگر هم به سرنخی رسیدیم، رسانه‌ها در جریان خواهند بود.

معاون وزیر کشور گفت: ما پرونده‌هایی مثل مرد هزار چهره هم داشتیم که یکسال طول کشید، اما صلاح نیست رسانه ها حدس و گمان‌های خود را مطرح کنند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در پایان باز هم به زائران توصیه کرد، عجله نکنند. همچنین در این نشست، اعلام شد که ۳۰ درصد مردم تا مرز با خودروی شخصی رفته‌اند.

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=359

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.