تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024
6

آخرین وضعیت راه اندازی مجدد سینما در ایذه/ از وعده‌‌ها تا عمل

  • کد خبر : 40428
  • 12 مهر 1394 - 11:13
آخرین وضعیت راه اندازی مجدد سینما در ایذه/ از وعده‌‌ها تا عمل

عصر ایذه: یک سری کلمات را که میشنویم یک آه سرد همراه با افسوس به سراغمان می آید، در این […]

عصر ایذه: یک سری کلمات را که میشنویم یک آه سرد همراه با افسوس به سراغمان می آید، در این گزارش می خواهیم به یکی از این کلمات برای جوانان ایذه ای بپردازیم‌، سینما !

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر ایذه، تاریخچه سینما در ایذه به به اوایل دهه ۶۰ با احداث دو سالن، آزادی و مرکزی بر می گردد، زمانی که اکثر شهرهای استان یا سینما نداشته و یا از لحاظ فنی و تجهیزات به پای سینما‌های ایذه نمی رسیدند اما متاسفانه عمر این سینماها در ایذه اندک بود و اوایل دهه هفتاد هر دو سینما بنا به دلایلی به تعطیلی کشیده شدند.

SAbM_2475

از زمان راکد ماندن سینماها در ایذه تاکنون مسئولین وعده های زیادی برای راه اندازی سینما مرکزی داده اند اما هیچ کدام حتی به مرحله بررسی نکشید، چه برسد به اجرا

SAhM_2478

جعفر سعیدی نژاد پیشکسوت فرهنگ و هنر ایذه در گفتگو با خبرنگار عصر ایذه از گران بودن بلیط ها بخاطر امکانات کامل و حرفه ای و رقابت زیاد بین مسئولان دوسینما بعنوان دلایل تعطیلی سینماها نام  برد و اظهار کرد: سالن های سینمای ما که زمانی حرف اول را در استان می‌زدند و اکنون یکی به انبار تبدیل شده و دیگری نیز مدت هاست بیشتر به خانه ارواح شباهت دارد تا سالن سینما
سعیدی درباره راهکار خود برای رهایی از وضعیت موجود اظهار کرد: شهرداری می‌تواند سالن سینما مرکزی که در تملک خویش است را به صورت مناقصه به افراد دلسوز و توانا واگذار کند.

رضا صیدالی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایذه در گفتگو با خبرنگار عصر ایذه در رابطه با بحث سینما و مشخصا سینما مرکزی ایذه اظهار کرد: پیگیری های زیادی در این زمینه انجام دادیم و دو جلسه با سینماداران استان با حضور شهردار برگزار کردیم.

وی افزود: از سالن سینما بازدید کردند و برای تجهیز و تعمیر آن هزینه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیونی براورد کردند اما در نهایت از همکاری سر باز زدند.
صیدالی با بیان اینکه سالن سینما مرکزی تحت تملک شهرداری قرار دارد گفت: واگذاری سینما مرکزی به بخش خصوصی را بعنوان راهکار به شهرداری پیشنهاد داده ایم که شهرداری باید تلاش خود را انجام دهد و در صورت شروع عملیات بهره برداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حداکثر همکاری را انجام خواهد داد.

هومان مرادی نائب رئیس فعلی شورای شهر و مسئول سابق کمیسیون فرهنگی این شورا نیز در گفتگو با خبرنگار عصر ایذه فقدان سینما را ضرر بزرگی برای شهر ایذه دانست و اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره تبلیغات اسلامی و کمیسیون فرهنگی شورای شهر متولیان اصلی فرهنگ و هنر هستند که باید همکاری لازم را باهم داشته باشند و باید با یک تعامل این محل را از وضعیت نامناسب کنونی به وضع قابل قبولی برای استفاده هنرمندان و هنردوستان برسانند.
مرادی در ادامه گفت: در مهرماه یک جلسه با حضور فرماندار، شهردار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، امام جمعه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و اعضای شورای شهر ایذه درباره سینما برگزار می کنیم تا بتوانیم قدمی رو به جلو برداریم.
وی در خصوص بحث خَیِران فرهنگی گفت: با همکاری شهردار محترم صحبت هایی برای پیگیری این بحث انجام خواهیم داد که در صورت همکاری از وجود این عزیزان نیز بهره بگیریم.
مرادی ضمن بیان مشکلات ظاهری و اساسی سینما مرکزی از حل آنها با همکاری ارگان ها  خبر داد و گفت: امیدواریم در سال آینده شاهد راه اندازی مجدد این سینما باشیم.

باتوجه به سخنان سعیدی نژاد، صیدالی و مرادی آیا می‌توان امیدوار بود که شهروندان ایذه‌ای دوباره صاحب سینما شوند؟

آیا با قولی که مرادی به عنوان نائب رئیس شورای شهر برای برگزاری جلسه در نیمه دوم مهرماه داده است و صحبت های صیدالی این مشکل حل خواهد شد؟
پایگاه خبری تحلیلی عصر ایذه به پیگیری خود در این رابطه ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=40428

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. همه اینا که شما ردیف کردید و قول دادند جونگیر رو هم بشون اضاف کنیدوالا…خداوکیلی اینا خودشونو مسخره میکنن یامردم رو…!!!که فقط حرفای قشنگ قشنگ به خوردشون میدن و دم از همدردی مبزنن.شورشو در آوردن.فقط بازی با کلمات!!!.ماسالهاست این مشکل رو داریم اگه چشم دارن ببین و دغدغه سرگرمی مردم بسم الله…اگه نه حرف الکی هم نزنن،فقط حالمونو بد میکنن.حالا خیلی هم اینا سرشون درد میکنه برا حرف من!!!اما خواهشا پیاممو بی کم وکاست نشر بدیدحداقل دلم خنک شه.باتشکر از فعالان عصر ایذه.درود بر شرفتان

  2. ایشالا ک راست بگن

  3. در اندوهیم از این همه وعده های دروغین!!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.