تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
5

اجرای طرح جابجایی اپراتورها برای مشترکان موبایل کلید خورد

  • کد خبر : 6902
  • 19 بهمن 1393 - 7:55

عصر ایذه: طرح امکان تغییر و جابجایی اپراتور موبایل بدون تغییر شماره برای مشترکان، وارد فاز اجرایی شد و بزودی […]

عصر ایذه: طرح امکان تغییر و جابجایی اپراتور موبایل بدون تغییر شماره برای مشترکان، وارد فاز اجرایی شد و بزودی فراخوان مناقصه برای انتخاب پیمانکار این پروژه از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اعلام می شود.
752220

به گزارش پایگاه خبری عصر ایذه، صادق عباسی شاهکوه معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگو با خبرنگار مهر، از آغاز اجرای طرح تغییر و جابجایی اپراتور بدون تعویض شماره با اعلام فراخوان مناقصه خبر داد و گفت: پیش بینی می شود این طرح در نیمه دوم سال ۹۴ عملیاتی شود.

وی در مورد آخرین وضعیت پروژه «نامبر پرتابیلیتی» که به مشترکان موبایل این امکان را می دهد که در صورت نارضایتی از اپراتور موبایل خود بدون تغییر شماره، اپراتورشان را عوض کنند، گفت: پیش نویس اجرای این طرح تهیه شده و بزودی مناقصه انتخاب پیمانکار را برای اجرای آن برگزار خواهیم کرد.

عباسی با تاکید براینکه عملیاتی کردن این طرح، کار بسیار پیچیده ای است که به زمان و انجام تغییراتی در شبکه اپراتورها نیاز دارد افزود: در خوشبینانه ترین حالت ممکن، این طرح در نیمه دوم سال آینده عملیاتی می شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح “ترابرد پذیری شماره – نامبر پرتابیلیتی” باید مرکزی به عنوان هماهنگ کننده در رگولاتوری ایجاد شود خاطرنشان کرد: اپراتورهای موبایل و شرکتهای مخابراتی باید تغییراتی در شبکه خود برای اجرای این طرح انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون اسناد مناقصه آماده شده است افزود: تا قبل از پایان سال جاری، مناقصه انتخاب پیمانکار را برای اجرای این پروژه اعلام می کنیم.

معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اجرای این طرح را بسیار بزرگ و پرچالش ارزیابی کرد و گفت: اجرای این طرح در دنیا با موفقیت همراه بوده و کشور ترکیه یکی از نمونه های موفق در اجرای این طرح به شمار می رود.

دکتر عباسی شاهکوه با تاکید براینکه هم اکنون بیش از ۶۰ کشور دنیا این طرح را پیاده سازی کرده اند که علاوه بر کشورهای اروپایی و افریقایی در کشورهای آسیایی نیز دیده می شود تصریح کرد: پیمانکاری که این پروژه را عملیاتی خواهد کرد باید برای نصب و راه اندازی از نرم افزارهای خارجی نیز بهره ببرد.

وی با بیان اینکه پیچیدگی شبکه های اپراتورهای ما بیشتر از سایر کشورها است، گفت: در اجرای این طرح، علاوه بر جابجایی شماره بین اپراتورهای موبایل، باید امکان برقراری ارتباط با شبکه تلفن ثابت نیز وجود داشته باشد که از آنجایی که شبکه تلفن ثابت کشور ما تا حدودی قدیمی است کار به مراتب پیچیده تر و سخت تر خواهد بود.

به گزارش مهر، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در مصوبه ۱۸۶ خود اصول اجرای طرح ترابردپذیری شماره موبایل را با هدف بالابردن کیفیت ارائه خدمات اپراتورهای موبایل و رقابت برای ارائه سرویس بهتر تصویب کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بارها در اظهارات خود تاکید کرد که با اجرای این پروژه ، مشترکان بدون تغییر شماره خود می توانند اپراتوری را انتخاب کنند که کیفیت خدمات و تعرفه مناسب تری داشته باشد.

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=6902

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.