تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
6

از استناد اتوبوسی آقای معاون برای برگزاری اردوهای مختلط تا اجازه آواز خوانی دانشجویی!+ تصاویر

  • کد خبر : 347
  • 22 آذر 1393 - 10:33

عصر ایذه: حضور دکتر محمدرضا داوود آبادی فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دانشگاه […]

عصر ایذه: حضور دکتر محمدرضا داوود آبادی فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز با سخنان قابل تامل وی و برخی حواشی همراه بود.

به گزارش رهیاب به نقل ازموج چهارم، روز گذشته مورخ سه شنبه ۱۸ آذر دانشگاه علوم پزشکی اهواز میزبان دکتر محمدرضا داوود آبادی فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت استماع دغدغه های فرهنگی و مشکلات صنفی دانشجویان بود.

 

این جلسه که از ساعت ۱۵ در مکان تالار شهدای این دانشگاه برگزار شد حواشی بسیاری به دنبال داشت. در ابتدای این جلسه در حالی که پیش بینی می شد مباحث مطرح شده از سوی دانشجویان حول محور مطالبات فرهنگی و صنفی قرار گیرد، شاهد انحراف جلسه از سوی برخی از دانشجویان از موضوع اصلی و طرح مسایل و مطالبات سیاسی بودیم. تا جایی که این دانشجویان خواستار فعالیت مجدد طیف علامه دفتر تحکیم وحدت در دانشگاه شدند و سعی نمودند با ایجاد تنش و درگیری لفظی در همان مکان به خواسته ی غیر قانونی خود برسند.

 

گفتنی ست در سالیان گذشته و به دلیل انجام اقدامات متعدد غیر قانونی از جمله صدور بیانیه علیه نظام در سال ۸۸، انجام تظاهرات علیه نظام به بهانه تقلب در انتخابات، آسیب رساندن به اموال عمومی دانشگاه (از جمله خوابگاه ها) و… حکم به انحلال این تشکل در دانشگاه علوم پزشکی اهواز داده شده است. این تصمیم نه تنها در این دانشگاه بلکه به دلایل مشابه در تمامی دانشگاه های کشور اتخاذ شد.

 

 

نکته ی قابل تامل در صحبت های این دانشجویان دفاع ظاهری از شهدای گمنام دانشگاه بود. حال آنکه خود این افراد در جریان تدفین شهدای گمنام از مخالفین اصلی این حرکت مقدس بودند و حتی علیه این کار ارزشی اقدام به صدور بیانیه کردند! و در جهت مخالفت و جلوگیری از تدفین شهدا در دانشگاه ،مسیولین مربوطه را تحت شدیدترین فشارها و حتی تهدید قرار می دادند!

 

اما شاید اوج جلسه ی ذکر شده را در ترک سالن توسط دانشجویان در اعتراض به سخنان دکتر فراهانی، معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت دانست. در قسمت نهایی برنامه و بعد از اتمام صحبت های دانشجویان نوبت به دکتر فراهانی جهت ایراد سخنرانی رسید. ایشان در جایی از این سخنرانی و در تایید صحبت های یکی از دانشجویان خانم مبنی بر لزوم وجود اردوهای مختلط در دانشگاه اشاره عنوان کرد:

 

وجود اردوهای مختلط در دانشگاه ها در صورت عدم بروز مشکلات شرعی فاقد اشکال می باشد، همان گونه در اتوبوس های بین شهری مسافرین هم آقا هستند و هم خانم! برخی از دانشجویان در انقاد به این صحبت ها سالن جلسه را ترک کردند.

 

به عقیده ی این دانشجویان فضاهای دانشگاهی قابل قیاس با محیط های بیرونی و به خصوص اتوبوس نیست و آشنایی دانشجویان یک کلاس یا دانشگاه سبب بروز مشکلاتی در اردوها می شود که در صورت برگزاری این اردوها، اجتناب ناپذیر خواهد بود.

 

مسئله دیگری که سبب اعتراض طیف بیشتری از دانشجویان شد اظهارنظر دکترفراهانی در خصوص ایجاد کانون موسیقی در دانشگاه بود! ایشان عنوان کردند:

 

اگر امکاناتی به وجود آید که دانشجویان آواز خوانی یاد بگیرند مشکلی ندارد! این در حالی ست که همین روزهای گذشته و به دلیل عدم بسترسازی لازم در دانشگاه علوم پزشکی اهواز همایشی برگزار می شود که با رقص و پایکوبی و آواز خوانی در ایام عزاداری ماه صفر موجبات رنجش خاطر دانشگاهیان و مردم را فراهم آورده بود.

 

گویی در این برهه حساس زمانی دغدغه اصلی مسیولین فرهنگی دانشگاه ها به جای حل مشکلات فرهنگی و علمی دانشجویان، برگزاری اردوهای مختلط و کلاس های آواز خوانی شده است!

 

گفتنی است دانشجویان در انتقاد به صحبت های معاون فرهنگی وزیر بهداشت بعد از ترک محل برگزاری جلسه اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

 

 

63

64

65

66

67

68

69

70

71

 

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=347

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.