تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ 9 شوال 1445 Wednesday, 17 April , 2024
26

ایذه، شهری به قدمت تمدن ایران زمین/ چگونه صنعت گردشگری شهرمان را شکوفا کنیم

  • کد خبر : 45533
  • 14 اسفند 1394 - 10:10
ایذه، شهری به قدمت تمدن ایران زمین/ چگونه صنعت گردشگری شهرمان را شکوفا کنیم

عصر ایذه: کمتر از بیست روز دیگر تا آغاز تعطیلات نوروز سال ۱۳۹۵ باقی مانده است. نوروز از اعیاد بزرگ […]

عصر ایذه: کمتر از بیست روز دیگر تا آغاز تعطیلات نوروز سال ۱۳۹۵ باقی مانده است.

نوروز از اعیاد بزرگ و تاریخی ایران زمین است و ایرانیان همواره نوروز را به رسم نیاکانشان جشن گرفته و به دید و بازدید از اقوام، دوستان و آشنایان خود می روند.

یکی از رسوم دیرینه و پایدار ملت بافرهنگ و دیرپای ایران، سیر و سیاحت در طبیعت و گشت و گذار در تعطیلات نوروز است و برای این منظور همواره به دنبال مکانهای بکر و ناشناخته ای می گردند که تاکنون دست روزگار و گذر ایام به آنها شانس دیدار از آنها و دوستی با بهارشان را نداده باشد.

در این میان ایذه، با قدمتی به درازای تمدن ایران زمین و ژرفای فرهنگ و تاریخ عیلام و انشان و آنزان و ایذج و مالمیر و با طبیعی به رنگارنگی دشت های گل سوسن، کوه های سر به فلک کشیده منگشت، دریاچه نیلگون کارون سه و باغات بکر و سرسبز کرانه آن، آبشار شیوند و چشمه ساران منگشت گزینه مطلوبی برای هر عاشق تاریخ و طالب طبیعتی است که قصد سیر و سیاحت و ایرانگردی در نوروز را در سر دارد.

اما متاسفانه پتانسیل های گسترده ایذه نتوانسته است دوستداران ایرانگردی را به منطقه بکشاند چراکه اصولاَ ما نتوانسته ایم پتانسیل های شهرمان را به دیگران نشان دهیم و وقتی مسافری نداند که ایذه کجاست و دارای چه جاذبه های گردشگری و ایرانگردی است، چه انتظاری می توان داشت که به منطقه بیاید و از آثار باستانی و طبیعت ایذه و اطراف آن دیدن کند و با این کار به ایجاد اشتغال و توسعه پایدار منطقه کمک نماید.

چند وقتی است که عصر ایذه کار زیبایی را شروع کرده است و با گذاشتن عکس‌هایی از طبیعت اطراف ایذه بر روی سایت، سعی در معرفی جاذبه های گردشگری ایذه به هموطنان و گردشگران مشتاق ایرانی دارد.

ما نیز می توانیم با انجام کارهایی ساده، نظیر معرفی جاذبه های گردشگری، اماکن تاریخی و طبیعت بکر اطراف ایذه از طریق سایت ها و وبلاگهای شخصی، شبکه های اجتماعی(تلگرام، اینستاگرام و واتس اپ ) و … گامی هرچند کوچک در راه معرفی و اعتلای شهر و دیارمان انجام دهیم.

بنابراین دست بکار شویم و حتی اگر به هیچ ابزاری برای انجام این کار دسترسی نداریم، می توانیم با عکاسی از طبیعت اطرافمان و ارسال آنها به عصر ایذه به انجام این مهم همت گماریم، تا دوستان عصر ایذه آنها را بر روی سایت قرار داده و از این طریق، منطقه و جاذبه های گردشگری اش را به دیگران معرفی کنند.

 

سید محمد موسوی دهموردی

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=45533

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. امیدوارم روزهای شادی را در شهرستان پر افتخار باستانی ایذه داشته باشید از مسافران  نوروزی هم خواهش مندم که نظافت رارعایت کنند به امید روزهای شاد 

  2. امیدوارم روزهای شادی را در شهرستان پر افتخار باستانی ایذه داشته باشید از مسافران  نوروزی هم خواهش مندم که نظافت رارعایت کنند به امید روزهای شاد 

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.