تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
5

بازار پر تلاطم مسکن در ایذه و نگرانی مستاجران/ نرخ‌ اجاره‌بها در ایذه سر به فلک کشید

  • کد خبر : 52509
  • 09 مرداد 1396 - 17:14
بازار پر تلاطم مسکن در ایذه و نگرانی مستاجران/ نرخ‌ اجاره‌بها در ایذه سر به فلک کشید

مدتی است که بازار مسکن در ایذه بسیار پر تلاطم شده و نگرانی مستاجران در خصوص وضعیت بازار اجاره هر روز بیشتر از گذشته می‌شود.

به گزارش عصر ایذه، بازار مسکن این روزها تبدیل به بزرگترین دغدغه مردم شده و بسیاری از مستاجران نگران وضعیت نابسامان اجاره مسکن هستند. افزایش نجومی نرخ های اجاره و نایاب شدن رهن کامل واحدهای مسکونی از جمله مشکلات این حوزه محسوب می‌شود.

اجاره‌بهای مسکن همواره تابعی از نرخ تورم و میزان رشد قیمت مسکن بوده است اما در ۴سال دولت یازدهم که نرخ تورم تک رقمی بوده ، اجاره بهای مسکن به شدت افزایش داشته است.

نبود نظارت مناسب بر بنگاه‌های مشاور املاک، عدم کارشناسی رسمی اجاره بهای املاک و واحد های تجاری شهرستان ایذه ، در  چند سال اخیر باعث پر تلاطم شدن این بازار شده است.

 

در همین راستا یکی از شهروندان ایذه ای در گفت و گو با خبرنگار عصر ایذه ضمن گلایه از وضعیت نابسامان مسکن در شهرستان ایذه، اظهار کرد: ۴سال است که تشکیل خانواده داده ام و اجاره نشین هستم، در این مدت هر سال یک نرخ متفاوت اجاره بها پرداخت کردم.

وی با بیان اینکه عدم نظارت شاید یکی از دلایل افزایش اجاره بهای مسکن در ایذه باشد، گفت: اگر می شد هر بنگاه مشاوره املاک یک کارشناس مورد وثوق دادگستری معرفی و املاک را قبل از اجاره کارشناسی می کرد، شاید این وضعیت فعلی پیش نمی آمد.

این شهروند ایذه ای در پایان تصریح کرد: با پرداخت ۱۶ میلیون پیش و ماهی ۲۵۰ هزار تومان به تازگی توانسته ام یک واحد طبقه دوم را اجازه کنم، این درحالی است که در دیگر شهرها وضعیت به مراتب از شهرستان ما بهتر است.

 

به گزارش عصر ایذه، ماجرا فقط به املاک مسکونی ختم نمی شود، اجاره بهای املاک تجاری بخصوص در خیابان امام ایذه حتی با کلان شهرها برابری می کند.

تاجایی که برخی از این واحدها با مبالغ هنگفت بیش از ۷ میلیون تومان در ماه اجاره داده می شوند و در این بین دود این گرانی به چشم خریداران و مردم عادی می رود.

حال باید دید این بازار پرتلاطم در ایذه مواج تر خواهد شد یا به آرامش می رسد!؟

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=52509

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.