تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
8

بیت تاریخی امام خمینی(ره) ثبت جهانی می‌شود

  • کد خبر : 1337
  • 04 دی 1393 - 19:32

عصر ایذه: مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: بازار تاریخی اراک، بیت تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در خمین و بارانخواهی […]

عصر ایذه: مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: بازار تاریخی اراک، بیت تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در خمین و بارانخواهی تفرش ۳ اثری هستند که سازمان میراث فرهنگی استان به دنبال ثبت در لیست آثار جهانی است.

به گزارش پایگاه خبری عصر ایذه به نقل از خبرگزاری تسنیم ، سید محمد حسینی در بازدید استاندار مرکزی از سازمان میراث فرهنگی استان با اشاره به ۳ آثار در حال آماده سازی به منظور ثبت آثار جهانی اظهار داشت: بازار تاریخی اراک با دارا بودن ویژگی‌های برجسته همچون مشرف بودن به ۴ انتهای شمالی، جنوبی، غربی و شرقی در چهارسوی خود می‌تواند شرایط تبدیل شدن به ثبت آثار جهانی را داشته باشد.

وی افزود: بیت تاریخی امام خمینی(ره) نیز به عنوان میراث معنوی ثبت شده در لیست آثار ملی توانایی ثبت در آثار جهانی را دارد و سازمان میراث فرهنگی استان مرکزی با تکیه بر این ویژگی به دنبال ثبت آن است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: تاکنون نیز تعداد ۲ هزار اثر در سطح استان مرکزی شناسایی شده که ۸۰۰ مورد از انها به لیست آثار ملی اضافه شده است.

سید حسینی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی گفت: خوشبختانه برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در سال ۹۳ پس از چندسال وقفه یکی از اتفاقات خوب و موثر در راستای حمایت از هنرمندان بود که آمارها نشان می‌دهد ما در این نمایشگاه توانستیم میزان ۱۰ میلیارد ریال از محصولات هنرمندان را به فروش برسانیم.

وی افزود: از آنجایی که سازمان میراث فرهنگی حاصل ادغام ۳ مجموعه بزرگ با وظایف مشخص است اختصاص زمینی به منظور تجمیع فعالیت‌های مختلف آنان و ایجاد شهرک صنایع دستی می‌تواند سبب ساماندهی اهداف مورد نظر این سازمان و نیز توسعه گردشگری و همین‌طور فراهم کردن بازار فروشی دائمی برای هنرمندان استان باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: البته مسئولان مرتبط درحوزه صنایع دستی استان نیز با نگاه ویژه‌ای به دنبال حل مشکلات مربوطه هستند.

سید حسینی با اشاره به دخالت غیر مسئولانه برخی سازمان‌ها گفت: در برخی از موارد دخالت غیر مسئولانه سازمان‌ها سبب می‌شود که ابزار تعطیلی تاسیسات گردشگری استان فراهم شود که این موضوع در بلند مدت نابودی صنعت گردشگری را رقم می‌زند.

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=1337

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.