تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
7
رئیس اداره محیط زیست ایذه در گفتگو با عصر ایذه:

تمامی آتش سوزی‌های تالاب میانگران ایذه عمدی است/ هنوز با عاملان حوادث قبلی برخورد نشده است

  • کد خبر : 49085
  • 18 شهریور 1395 - 8:02
تمامی آتش سوزی‌های تالاب میانگران ایذه عمدی است/ هنوز با عاملان حوادث قبلی برخورد نشده است

تالاب میانگران ایذه برای سومین بار در یک ماه اخیر طعمه حریق شد.

رئیس اداره محیط‌زیست ایذه در گفت‌وگو با خبرنگار عصر ایذه بابیان اینکه این آتش‌سوزی حوالی عصر دیروز آغاز شد، اظهار داشت: تیم اطفاء حریق آتش‌نشانی ساعتی پس از آغاز حریق به منطقه اعزام شد که متأسفانه به علت گیرکردن خودرو، نتوانستد به محل آتش‌سوزی برسند.

عباس سلطانی حجم آتش‌سوزی شب گذشته تالاب میانگران را حدود ده هکتار اعلام کرد و افزود: پس از تلاش چندساعته پرسنل و جمعی از دوستدارن محیط‌زیست ایذه، آتش حوالی ساعت ۲۳ خاموش شد.

 

photo_2016-09-08_11-31-40

وی بابیان اینکه در این مدت تمام تجهیزات اداره ما جهت اطفاء آتش‌سوزی‌ها بیل و برگ درختان بود، تصریح کرد: اگه ماشین اطفاء در اختیار ما باشد و یا آتش‌نشانی ایذه به‌موقع اقدام کند، به‌سرعت می‌توانیم آتش را مهار کنیم.

رئیس اداره محیط‌زیست ایذه با تأکید بر اینکه هیچ آتش‌سوزی در این منطقه غیرعمدی نیست، عنوان کرد: متأسفانه تمامی آتش سوزی‌های تالاب میانگران به‌قصد تخریب و تصرف عمداً صورت می‌گیرد.

سلطانی در ادامه با گلایه از برخی دستگاه‌های مسئول، عدم برخورد قاطع و سریع را عامل اصلی تکرار این حوادث اعلام کرد و گفت: اسامی ۶ نفر از عاملان بروز آتش‌سوزی و زمین‌خواری اطراف تالاب میانگران را حدود یک ماه به دادگاه تحویل دادیم که تا امروز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: سال گذشته کمیسیونی با جهاد کشاورزی و ادارات مربوط برای تعیین حریم و حدود تالاب میانگران تشکیل شد که هنوز بعد از گذشت یک سال مشخص نکرده‌اند کدام بخش تالاب شخصی و کدام متعلق به محیط‌زیست است.

رئیس اداره محیط‌زیست ایذه در پایان تأکید کرد: در صورت عدم برخورد سریع و به‌موقع به خاطیان و زمین‌خواران که عاملان اصلی این آتش‌سوزی‌ها هستند، باید بازهم شاهد چنین حوادثی باشیم.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=49085

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام  و خسته  نباشیداول اینکه مسئول محیط زیست حهت جلوگیری از آتش سوزی چه کارهایی انجام داده و چه برنامه ای در آینده دارد؟دوم اینکه خبرنگاران عصر ایذه اگر اشخاصی در آتش سوزی شرکت داشته اند باید پیگیری کنند کجا هستند و با دادستان و قاضی شهر ایذه مصاحبه کنند و نتیجه را به مردم اعلام نمایند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.