تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
5

تک فرزندی ۱۹ درصد خانواده های ایرانی/ یک چهارم نسل جدید بچه ندارند

  • کد خبر : 537
  • 26 آذر 1393 - 7:23

عصر ایذه: مدیر کل دفتر اطلاعات، آمار و مهاجرت سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه ۲۳٫۵ درصد ( کمتر […]

عصر ایذه: مدیر کل دفتر اطلاعات، آمار و مهاجرت سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه ۲۳٫۵ درصد ( کمتر از یک چهارم) خانواده های نسل جدید بچه ندارند ، گفت: حدود ۱۹ درصد خانواده های کل کشور نیز یک فرزند دارند.

علی اکبر محزون در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه دو نسل در کشور ما به متولدین قبل و بعد از ۵۰ تقسیم می شوند، افزود: براساس آخرین سرشماری انجام شده در کشور، متولدین قبل و بعد از ۵۰ مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص شد که ۷۹ درصد خانواده ها در نسل قدیم حداقل ۳ فرزند و ۸۲ درصد نسل جدید نیز حداکثر دو فرزند دارا هستند.

وی گفت: بررسی ها نشان می دهد که تفاوت قابل توجه و چشم گیری در فرزند آوری میان نسلها در کشور بوجود آمده است که باید با آگاه سازی و اطلاع رسانی درست و همچنین ارائه تسهیلات به جوانان در آستانه ازدواج زمینه فرزند آوری در کشور فراهم شود.

متولدین قبل از ۵۰ متولدین بعد از ۵۰ کل کشور تعداد فرزند
۳٫۴ ۲۳٫۵ ۱۴٫۴ بدون فرزند
۳٫۹ ۳۱٫۳ ۱۸٫۹ یک فرزند
۱۳٫۲ ۲۷٫۲ ۲۰٫۹ دو فرزند
۱۶٫۰ ۱۰٫۷ ۱۳٫۱ سه فرزند

مدیر کل دفتر اطلاعات، آمار و مهاجرت سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه ۳٫۴ درصد نسل قدیم فرزندی نداشتند، گفت: همچنین ۳٫۹ درصد خانواده های نسل قدیم دارای یک فرزند، ۱۳٫۲ دارای دو فرزند و ۱۶ درصد نیز دارای سه فرزند بودند .

به گفته وی، این درحالی است که در نسل جدید متولدین بعد از سال ۱۳۵۰، ۲۳٫۵ درصد خانواده ها بدون فرزند هستند. همچنین ۳۱٫۳ درصد دارای یک فرزند ، ۲۷٫۲ درصد دو فرزند و ۱۰٫۷ درصد نیز دارای سه فرزند دارند.

محزون به میانگین کشوری فرزند آوری اشاره کرد و اظهار داشت: آمارها نشان می دهد که در کل خانواده های کشور و فارغ از نسلها و سن ، ۱۴٫۴ درصد بدون فرزند ، ۱۸٫۹ درصد یک فرزند، ۲۰٫۹ درصد دو فرزند و ۱۳٫۱ درصد نیز سه فرزند دارند.

متولدین قبل از ۵۰ متولدین بعد از ۵۰
کل کشور
تعداد فرزند
۱۵٫۰ ۴٫۰ ۸٫۹ چهار فرزند
۱۲٫۴ ۱٫۵ ۶٫۴ پنج فرزند
۱۰٫۴ ۰٫۷ ۵٫۱ شش فرزند
۸٫۴ ۰٫۳ ۳٫۹ هفت فرزند
۶٫۳ ۰٫۲ ۲٫۹ هشت فرزند
۴٫۲ ۰٫۱ ۱٫۹ نه فرزند
۲٫۸ ۰ ۱٫۳ ۱۰ فرزند

وی تاکید کرد: براساس بررسی های انجام شده ، حدود ۹ درصد از خانواده های کل کشور چهار فرزند دارند این درحالی است که چهار فرزندی در ۴ درصد خانواده های نسل جدید و ۱۵ درصد نسل قدیم بوده است.

به گفته محزون، ۱٫۳ درصد خانواده های ایران ۱۰ فرزند، ۱٫۹ درصد ۹ فرزند، ۲٫۹ درصد ۸ فرزند، ۳٫۹ درصد ۷ فرزند ، ۵٫۱ درصد ۶ فرزند ، ۶٫۴ درصد ۵ فرزند و ۸٫۹ درصد نیز ۴ فرزند دارند.

 

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=537

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.