تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
24

حدود ۳۰هکتار از اراضی حاصلخیز دهدز به زیر کشت برنج رفت

  • کد خبر : 52379
  • 18 تیر 1396 - 15:35
حدود ۳۰هکتار از اراضی حاصلخیز دهدز به زیر کشت برنج رفت

اسماعیل پور درخصوص سطح زیر کشت برنج در بخش دهدز گفت: هنوز سطح زیر کشت مشخصی نداریم، اما پیش بینی شده ۲۰۰تا۲۵۰هکتار شلتوک و ۲۰تا۳۰هکتار برنج داشته باشیم.

قدرت اسماعیل پور رئیس اداره جهاد و کشاورزی دهدز در گفت و گو با خبرنگار عصر ایذه، اظهار کرد: همه تلاش ما این است که کشاورزان از روش کشت جایگزین ( محصول ماش) استفاده کنند، تادر مصرف آب صرفه جویی شود وسطح زیر کشت افزایش یابد.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از کشاورزان به روش‌های سنتی و غلط  کشت روی آوردند و حاضر به همکاری نیستند، اما با این وجود عده‍‌‎ای نیز پذیرفتند کشت ماش را جایگزین کشت برنج کرده اند.

اسماعیل پور ادامه داد: بنا بود برای کشت امسال برنج از پروژه مقام معظم رهبری استفاده شود، طی جلسه هفته گذشته قول مساعد دادند، اما هنوزمحقق نشده و باید مشکلات جزیی دراین پروژه رفع شود، طبق گفته پیمانکار کار ۸۰%پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم به اتمام برسد.

رئیس اداره جهاد و کشاورزی دهدز با بیان اینکه سطح زیر کشت امسال نسبت به سال گذشته تغییر آنچنانی نداشته است، گفت: هرسال نصف شالیزار ها در سادات حسینی کشت می‌شوند، اما در روستای غریبی ها و شیوند کشت برنج بطور کامل انجام می‌شود و اما در شهرستان هنوز برای خرید تضمینی برنج برنامه و نتیجه ای اعلام نشده است.

 

قدرت اسماعیل پور تصریح کرد: از اینکه چه مقداراز اراضی آبی زیر آب دریاچه رفته اطلاع دقیقی ندارم، ولی سطح فعلی اراضی آبی حدود ۷۰۰هکتار می باشد که بعلت کمبود آب مقدار کمی از آنها در سال کشت می شود .

وی در خصوص بازار مصرف برنج تولیدی در این منطقه، گفت: بازارمصرف برنج اقلب در روستاهای همجوارو شهرهای ایذه و دهدز می‌باشد از نظر مرغوبیت محول برنج درسطح شهرستان واستان عالی واز عطر وطعم خوبی برخوردار می باشد.

رئیس اداره جهاد و کشاورزی دهدز در پایان ضمن اشاره به کیفیت بالای برنج منطقه دهدز، عنوان کرد: برای افزایش تولید برنج نیز از سال قبل تاکنون کلاس‌ها متعددی برگزار گردیده و اکثر کشاورزان نیز دراین کلاس‌ها شرکت کرده اند.

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=52379

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.