تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
7

حقوق ۸ماه کارگران شهرداری ایذه پرداخت نشده است/ ۱۰۰خانواده چشم انتظار حقوق عقب افتاده

  • کد خبر : 50525
  • 20 دی 1395 - 7:42
حقوق ۸ماه کارگران شهرداری ایذه پرداخت نشده است/ ۱۰۰خانواده چشم انتظار حقوق عقب افتاده

روز شنبه ۱۸دی جمعی از کارگران شهرداری ایذه در مقابل ساختمان شهرداری نسبت به عدم دریافت ۸ ماه حقوق معوقه […]

روز شنبه ۱۸دی جمعی از کارگران شهرداری ایذه در مقابل ساختمان شهرداری نسبت به عدم دریافت ۸ ماه حقوق معوقه تجمع و اعتراض کردند.

به گزارش عصر ایذه، حدود ۸ماه است که حقوق کارگران پاکبان شیفت صبح شهرداری ایذه که نزدیک به ۱۰۰نفر هستند، پرداخت نشده است و همین عامل باعث شد دست به اعتراض بزنند.
photo_2017-01-08_18-20-14
روابط عمومی شهرداری ایذه ماه گذشته پس از پیگیری خبرنگار عصر ایذه در این خصوص اعلام کرد که جمع آوری زباله های سطح شهر به دو پیمانکار برای شیفت روز و شب سپرده شده است و پرداخت حقوق کارگران نیز برعهده آنها می باشد.

شهردار ایذه نیز درحاشیه این تجمع در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با بیان اینکه این مطالبات مربوط به شهردار قبلی بوده است اظهار کرد: ما از زمان حضور خود در شهرداری تمام تلاش‌ خود را برای پرداخت به موقع حقوق کارگران به کار گرفته‌ایم.

پس از انتشار این مطلب خبرنگار عصر ایذه طی تماس تلفنی با مهران باباپور شهردار سابق به پیگیری این موضوع پرداخت.

باباپور ضمن تکذیب صریح ادعای شهردار ایذه مبنی بر اختصاص دادن معوقات حقوق کارگران به دوره خود، اظهار داشت: بهمن ماه سال گذشته زمان تحویل شهرداری تمامی حقوق کارگران و حتی حقوق بازنشستگان که از دوره شهرداری آقای حسینی مانده بود را پرداخت کردیم.

وی با تاکید بر اینکه اسناد مالی این ادعا در شهرداری موجود است، افزود: ضمناً بالغ بر دو میلیارد تومان که بخشی از آن مربوط به فروش ۱۰۰ غرفه به مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان بود، را تحویل شهرداری دادیم.

خبرنگار عصر ایذه چندین بار با پیمانکار شیفت روز که متولی پرداخت حقوق این کارگران است، تماس گرفت که متاسفانه هیچ گونه پاسخ شفافی داده نشد.

به  گزارش عصر ایذه، شاید با جرات بتوان گفت ضعیف ترین قشر جامعه کارگران شهرداری بخصوص پاکبانان هستند، چرا که بار عمده نظافت شهر بر عهده آنهاست.

حال این ۱۰۰ نفر و خانواده شان چگونه ۸ماه بدون حقوق سپری کرده اند را باید مسئولان شهرداری پاسخ دهند.

شهرداری ها در همه نقاط کشور و جهان، اولین ردیف اعتبار خود را به حقوق کارگران اختصاص می دهند، اما عدم پرداخت به موقع حقوق این قشر زحمتکش در شهرستان ما و برخی نقاط استان به رویه ای برای شهرداری ها تبدیل شده است.

اگر شهرداری پیمانکاری را برای موضوع مهمی مثل جمع آوری زباله ها که نیروی انسانی زیادی نیاز دارد، انتخاب می کند، باید پشتوانه ی مالی آن رانیز در نظر داشته باشد که اگر مشکلی در پرداخت شهرداری بوجود آمد، خود پیمانکار توان مالی پرداخت را داشته باشد.

نکته جالب این موضوع این است که پیمانکار شیفت شب شهرداری ایذه که او هم نزدیک به ۹۰ کارگر دارد، معوقه ای ندارد و حقوق کارگرانش را سر موقع پرداخت می کند.

باتوجه به اهمیت این موضوع و احتمال اعتصاب مجدد کارگران، میطلبد شهرداری به صورت ویژه به این موضوع رسیدگی کند.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=50525

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. واقعا سخته شورای شهر چرا اینقدر بی خیال اند زن و بچه های این عزیزان چه گناهی کردنه چند روز دیگه ببینید برا تبلیغات انتخاباتی دست به چه کارهایی میزنند ای کاش نهاد قدرتمندی بر شهرداری ها مخصوصا اعضای شورای شهر نظارت میکرد. .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.