تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
2

دختران دانشجو در مصرف مواد هم از پسران پیش افتادند!

  • کد خبر : 5957
  • 06 بهمن 1393 - 8:25

عصرایذه: قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به شیوع‌شناسی مصرف مواد مخدر میان دانشجویان وزارت علوم […]

عصرایذه: قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به شیوع‌شناسی مصرف مواد مخدر میان دانشجویان وزارت علوم گفت: طبق این شیوع‌شناسی ۱۱ درصد دختران و ۹٫۳ درصد پسران دانشجو داروهای حاوی مخدر مصرف می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری عصر ایذه: علیرضا جزینی در سخنرانی خود در دانشگاه خوارزمی گفت: با وجود قوانین، مصوبات ستاد مبارزه با مواد مخدر و ابلاغ سیاست‌های کلی مبارزه با مواد مخدر از سوی مقام معظم رهبری متأسفانه نگرانی‌ها در حوزه مواد مخدر همچنان باقی است.

وی ادامه داد: از نظر ما معتادان برای اینکه بیمار شناخته شوند باید گواهی درمان داشته باشند و اگر معتادی گواهی درمان نداشته باشد مجرم بوده و باید توسط نیروی انتظامی دستگیر و به مراکز درمان اجباری منتقل شود.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ۴۰ تا ۵۰ هزار معتاد بی‌مکان (متجاهر) در کشور وجود دارد، گفت: درصدد هستیم که مکان مناسبی برای نگهداری این افراد تهیه کنیم.
وی ادامه داد: شهرداری تهران قول داده که تا پایان سال محل نگهداری معتادان را با ظرفیت ۶۸۰۰ نفر به ستاد مبارزه با مواد مخدر تحویل دهد تا معتادان پس از جمع‌آوری به این مکان منتقل شوند.
به گفته جزینی تنها ۲۰ درصد معتادان پس از درمان پاک باقی می‌مانند و بیش از ۸۰ درصد آنها بار دیگر به چرخه اعتیاد باز می‌گردند.
وی در این ارتباط گفت: باید برای درمان معتادان و مراحل پس از درمان نیز برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم و بتوانیم با حرفه‌آموزی و اشتغال مانع بازگشت بهبودیافتگان به چرخه اعتیاد شویم.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: تاکنون ۱۴ سازمان برای بکارگیری ۶۲۲ معتاد بهبودیافته اعلام آمادگی کرده‌اند و همچنین سازمان فنی و حرفه‌ای تقبل کرده تا گواهی آموزش را به ۳۰ هزار بهبودیافته بدهد.
وی در مورد نتایج شیوع‌شناسی مواد مخدر در میان دانشجویان وزارت علوم گفت: طبق این شیوع‌شناسی مشخص شد که ۱۱ درصد دانشجویان دختر و ۹٫۳ درصد دانشجویان پسر داروهای حاوی مخدر مصرف می‌کنند.
جزینی تأکید کرد: مصرف سیگار و قلیان دروازه ورود به اعتیاد محسوب می‌شود و بنابراین ۱۱٫۸ درصد دختران و ۳۰٫۲ درصد دانشجویان پسر سیگار و قلیان مصرف می‌کنند.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: شیوع‌شناسی ما نشان داد که شیوع مصرف مواد مخدر میان دانشجویان دختر ۱٫۴ درصد و در مجموع میان تمام دانشجویان ۲٫۶ درصد است.
وی در ادامه با تأکید بر این نکته که ۱٫۸ درصد دانشجویان ترامادول و ۱٫۳ درصد ریتالین مصرف می‌کنند، گفت: ۵۶ درصد دانشجویان در صحبت‌های خود مدعی شده‌اند که مواد مخدر را نمی‌شناسند و ۶۸ درصد آنها نیز گفته‌اند که اولین تجربه مصرف مواد مخدر را پس از پایان دوران دبیرستان داشته‌اند.
جزینی از تصویب رشته مبارزه با مواد مخدر در شورای عالی وزارت علوم خبر داد و گفت: به دنبال گنجاندن ۲ واحد درسی پیشگیری از اعتیاد برای دانشجویان هستیم.

فارس

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=5957

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.