تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
6

در دنیا سربازان گمنام را کجا دفن می‌کنند؟

  • کد خبر : 1244
  • 04 دی 1393 - 6:21

عصر ایذه: اکثر کشورهای دنیا برای سربازان جنگی خود و حتی مقبره‌های آن‌ها ارزش ویژه‌ای قائل هستند. به گزارش عصر […]

عصر ایذه: اکثر کشورهای دنیا برای سربازان جنگی خود و حتی مقبره‌های آن‌ها ارزش ویژه‌ای قائل هستند.

به گزارش عصر ایذه به نقل از مهر: در بسیاری از کشورهای دنیا کشته شدگان جنگی به تدریج به یک نماد و بخشی از هویت آن جامعه تبدیل می شوند. به همین دلیل مسئولین ترجیح می دهند کشته شدگان جنگی به ویژه سربازان گمنام را بجای دفن در قبرستان ها، در مراکز شهر به خاک بسپارند. به همین دلیل است که اکثر کشورهای دنیا برای سربازان جنگی خود و حتی مقبره‌های آن‌ها ارزش ویژه‌ای قائل هستند. برخی کشورها میادین اصلی را برای این کار انتخاب کرده و برخی دیگر دانشگاه را (به عنوان مرکز حضور جوانان) برای این نماد هویتی انتخاب می کنند:

گارد احترام برای سربازان بی‌نام کاخ کرملین

در کنار دیوار غربی کاخ کرملین و در محدوده باغ الکساندر ، یک قبر قرار دارد که متعلق به سربازان گمنام است که در هنگ کرملین خدمت می کردند. این سربازان در دفاع از مسکو در جریان حمله آلمان نازی به مسکو کشته شدند و همگی در ضلع غربی و روبروی قبر لنین و در فاصله بسیار نزدیک با آن دفن شدند. از سال ۱۹۷۷ دولت شوروی یک گارد احترام برای این قبر تشکیل داد که همه ساله با تشریفات خاصی به این قبر و همچنین قبر لنین ادای احترام می کنند. این مراسم یکی از جاذبه های گردشگری روسیه است و سالانه هزاران نفر برای بازدید از باغ الکساندر و مقبره لنین و سربازان گمنام و همچنین مراسم ویژه گارد احترام به مسکو و دیوار غربی کرملین می آیند و از این مراسم و از این مکان ها بازدید می کنند. عکس زیر ادای احترام پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را به این سربازان گمنام نشان می‌دهد. 

.

RIAN_01115344.LR.ru.jpg

.

دفن سربازان گمنام در قلب فرانسه 

میدان اتوال (شارل دوگل) که اصلی‌ترین نماد فرانسه محسوب می‌شود، در اصل سمبل ایثار حدود یک میلیون سرباز فرانسوی است. اهمیت این میدان تا حدی است که رهبران سایر کشورها برای ادای احترام باید به این میدان بروند.

.

36046noteTravel.jpg

.

یادبود سربازان گمنام در دانشگاه‌های مطرح دنیا

در بیشتر دانشگاه‌های جهان برای سربازان جنگی خود مراسم یادبود برگزار می‌کنند. برخی مثل دانشگاه می‌سی‌پی‌پی به تدفین این کشته‌شدگان می‌پردازند. در محوطه این دانشگاه بیش از ۷۰۰ تن از کشته‌شدگان جنگی دفن شده‌اند! نام افرادی که هویت آن‌ها مشخص بوده است، بر روی یادبودی که در مرکز این گورستان قرار دارد، نوشته شده است. 

.

872_orig.JPG

.

اما بیشتر دانشگاه‌های دیگر به علت گذشت سال‌ها از جنگ و دسترسی نداشتن به پیکر این سربازان به نصب یادبودی بسنده کرده‌اند. 

 

دانشگاه کارولینای شمالی 

دانشگاه کارولینا با ساخت و نصب یادواره‌ای از کشته‌شدگان دانشگاهی خود به بزرگداشت آن‌ها می‌پردازد. 

.

865_orig.bmp

.

866_orig.bmp

.

 بر روی این لوح نوشته شده: «تقدیم به فرزندان این دانشگاه که به خاطر ملتشان در جنگ سال ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۵ جنگیدند و آن هایی که زندگیشان به ما درس‌های فرمانده بزرگ را آموخت که کلمه وظیفه، بلندمرتبه‌ترین کلمه در زبان انگلیسی است.»

 

کالج oberlin، اوهایو آمریکا

این بنا نیز یادبود کسانی است که از این منطقه کشته شده‌اند. بر روی این یادبود نام ۹۶ سرباز نوشته شده است که ۵۵ نفر از آن‌ها دانشجوی همین دانشگاه بوده‌اند. 

.

871_orig.JPG

.

دانشگاه تورنتو کانادا

دانشگاه کانادا «بنای یادبود سربازان» را برای زنده نگه داشتن یاد ۱۱۸۵ سرباز خود ساخته است. این سربازان که دانشجوی همین دانشگاه بوده‌اند، در جنگ‌های جهانی اول و دوم جان خود را از دست داده‌اند. 

.

867_orig.jpg

.

دانشگاه Caen در شهر Caen  فرانسه

در این دانشگاه یادبودی به شکل  ققنوس ساخته شده است. لوگوی این دانشگاه نیز الهام گرفته از همین موجود افسانه‌ای است. علت انتخاب ققنوس از این جهت است که یک ققنوس جوان از خاکستر ققنوس پیری که خود را آتش می­زند متولد می­‌شود. این دانشگاه طی بمباران نبرد معروف شهر «caen» فرانسه در جنگ جهانی دوم به کلی نابود شد، ولی این نبرد بزرگ یکی از راه‌­های پیروزی متفقین در مقابل آلمان نازی می­‌شود و این دانشگاه مجددا پس از جنگ، بازسازی شده و به یاد دوران جنگ و کشته‌­های این دانشگاه، این یادبود ساخته می­شود و لوگوی دانشگاه نیز از همین موجود برگرفته می­‌شود.

.

873_orig.JPG

.

دانشگاه Queen، بلفاست ایرلند شمالی 

این دانشگاه نیز یادبود کشته‌شدگان جنگ جهانی دوم را مقابل ورودی اصلی دانشگاه خود قرار داده است.

876_orig.JPG

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=1244

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.