تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
3

دستفروشان هم کارت‌خوان‌دار شدند/ کوچ «پوزها» از فروشگاه به خیابان

  • کد خبر : 8236
  • 16 اسفند 1393 - 10:20

عصر ایذه: اتصال به شبکه دستگاه‌های کارت‌خوان در خیابان‌ها هم میسر شد و دستفروشان در این روزهای داغ خرید و […]

عصر ایذه: اتصال به شبکه دستگاه‌های کارت‌خوان در خیابان‌ها هم میسر شد و دستفروشان در این روزهای داغ خرید و فروش خود را مجهز به «پوزهای» سیار کردند.

 

IMG10252837

 

 

به گزارش پایگاه خبری عصر ایذه به نقل از مهر، این روزها بازارهای خرید و فروش کالا و البسه بسیار داغ است و در دو هفته پایانی سال فروشندگان کالاها تلاش می کنند با ابداع روش های مختلف و جلب مشتریان اجناس خود را به فروش برسانند و سود کسب کنند.

این در حالی است که فروشندگان خیابانی و دستفروشان هم این روزها بازار داغی برای خود تدارک دیده اند و با استفاده از جدیدترین سیستم های پرداخت بانکی و الکترونیکی سعی می کنند که مشتریان را از مغازه ها و فروشگاه ها که با قیمت های بالا کالاها را به مردم می فروشند به سمت خود جذب کنند و همان کالاها را با قیمت های مناسب تر در اختیار مردم قرار دهند.

دستگاه کارت خوان داریم

بر این اساس دستفروشان هم خود را مجهز به دستگاه کارت خوان کرده اند و در کنار اجناسی که در کنار خیابانها می فروشند، با نصب نوشته ها و پلاکاردهایی اعلام می کنند که “کارت خوان” داریم. فروشندگان شگردهای جدید برای جذب مشتری و فروش بیشتر به کار می برند و این هم یکی از ابتکارات آنها است.

این سیستم به جز دستگاه های کارت خوان داخل فروشگاه ها و مغازه ها و همچنین خانگی است و می تواند، به عنوان نسل جدید کارت خوان ها مطرح شود که کاربردهای زیادی هم برای بازاریاب ها و افرادی که چنین مشاغلی دارند، داشته باشد.

پیش از این هم اعلام شده بود که تاکسی ها هم می توانند به شبکه پرداخت الکترونیک خرد مجهز شوند و از نوعی از این دستگاه ها استفاده کنند اما تاکنون چنین برنامه ای پیاده سازی نشده است و البته این دستگاه های پرداخت با پوزهای فروشگاهی و سیار تفاوت هایی دارند.

بررسی های مهر نشان می دهد که اتصال به شبکه دستگاه های کارت خوان برای استفاده آن به صورت سیار با خرید دستگاه کارتخوان از بانک ها یا شرکت های فروشنده این دستگاه ها امکانپذیر می شود و خریداران آن لازم است که موجودی در حساب های بانکی خود داشته باشند که حداقل آن ۵۰۰ هزارتومان است و این رقم تا ۸۰۰ هزار تومان هم می رسد که بستگی به بانک صادر کننده آن دارد.

اتصال به شبکه شتاب با سیم کارت اپراتورها

همچنین اتصال به شبکه شتاب از طریق سیم کارت های اپراتورهای موجود مانند ایرانسل از الزامات دسترسی به کارت خوان های سیار است و این در حالی است که استفاده کنندگان و فروشندگان سیار از کارتخوان های جدید رضایت نسبی دارند.

این احتمال که به یکباره به ویژه دراین روزهای پایانی سال با توجه به افزایش حجم خریدهای مردم تعداد دستگاه های کارت خوان های سیار در دست متقاضیان و فروشندگان خیابانی به یکباره افزایش یابد، بسیار زیاد است.

یکی از دستفروشان لباس مردان که مجهز به دستگاه کارت خوان است به خبرنگار مهر گفت: با توجه به اینکه برخی از مردم در زمان خرید، پول نقد به همراه ندارند و می خواهند که از طریق پرداخت با کارت خرید کنند، ما هم در پایان سال سیستم موبایل خود را به این سیستم مجهز کردیم تا مردم راحت تر خرید کنند.

دستفروش دیگری هم که بر روی یک وانت میوه می فروخت عنوان کرد که این دستگاه ها باعث می شوند که مشتریان بیشتری نسبت به خرید اقدام کنند و این سیستم به راحتی پاسخگوی خرید مشتریان است و مشکلی در اتصال به شبکه ندارد.

به هر حال با توجه به اینکه شورای پول و اعتبار هنوز تصمیمی برای پرداخت کارمزد توسط کارت ها نگرفته است، کارت خوان های سیار می توانند کارآیی بالایی داشته باشند و بانکها و شرکت های فروشنده این خدمات درآمدهای بالایی از قبل آن کسب کنند.

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=8236

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.