تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
4

دیدنی‌ترن فناوری‌های نوظهور ورزشی سال ۲۰۱۴/ فناوری در خدمت ماجراجویی

  • کد خبر : 380
  • 22 آذر 1393 - 15:33

عصر ایذه: سال ۲۰۱۴ درحالی رو به پایان است که طیف متنوعی از فناوری های نوظهور وارد زندگی انسانها شده […]

عصر ایذه: سال ۲۰۱۴ درحالی رو به پایان است که طیف متنوعی از فناوری های نوظهور وارد زندگی انسانها شده است. در این میان فناوری های ورزشی – تفریحی از جذابیت بیشتری برخوردارند.

به گزارش عصر ایذه به نقل از خبرگزاری مهر، در این گزارش به معرفی ۵ فناوری برتر نوظهور در حوزه ورزش و تفریح پرداخته شده است.

اسکیت برد فیبرکربنی

این اسکیت برد که Deska نام دارد از نظر ظاهر تفاوت قابل توجهی با سایر تلاش های صورت گرفته در این زمینه دارد. این فناوری جدید مجهز به سه چرخ است که دوتای آنها در جلو و یکی هم در عقب قرار گرفته اند. بدنه این اسکیت برد از فیبرکربنی ساخته شده که نه تنها بسیار سبک بلکه مستحکم است. به جز فیبر کربنی از ماده مستحکم “کلوار”، چوب و آلومینیوم نیز در ساختار این فناوری جدید بهره گرفته شده است. چرخهای جلو قابلیت حرکت به طرفین را دارند و با برخورداری از دیسک ترمزی قابل جابجایی امکان کنترل کامل آن را به ورزشکار می دهد. این فناوری نوین از آوریل سال ۲۰۱۵ و با قیمت ۵۹۹ دلار روانه بازار می شود. ورزشکار بر روی این وسیله جذاب حرکتی خوابیده و پس از دقایقی به سرعت قابل توجهی می رسد.

فناوری ورزشی

جت اسکی چهار چرخ

این جت اسکی جدید مجهز به چهار چرخ بزرگ است که با استفاده از آنها امکان حرکت بر روی خشکی و مسیرهای صعب العبور را نیز پیدا می کند. این فناوری نوظهور Gibbs QuadSki XL نام دارد و در زمره مهیج ترین فناوری های ورزشی و تفریحی جهان قرار می گیرد. این وسیله مهیج در مقایسه با نسخه قبلی کمی کشیده تر است و با قیمتی درحدود ۴۰ هزار دلار روانه بازار شده است. نسل جدید جت اسکی های جهان در خشکی تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت و در آب تا ۷۲ کیلومتر بر ساعت حداکثر سرعت دارد. جمع شدن چرخها در زمان ورود به آب مهمترین ویژگی فنی آن به شمار می آید.

فناوری ورزشی

پیشرانه برقی

در دنیایی که هر روز شاهد رونمایی از فناوری های نوظهوری هستیم نباید از ارایه دستگاههای عجیب و پیچیده چندان متعجب شد و پیشرانه برقی شرکت Dreamscience نیز در زمره همین ایده ها قرار می گیرد. این دستگاه شامل دو جفت پیشرانه کوچک جت است که توسط بازوی مخصوصی به یکدیگر متصل هستند. این سیستم مجهز به باتری لیتیوم یونی کوچکی است که نیروی لازم برای رساندن اسکی باز به سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت را نیز فراهم می سازد. استفاده از این وسیله جدید در تفریحاتی نظیر اسکی روی برف و آب امکانپذیر است. پیشرانه ها با مکش هوا شتاب قابل توجهی به ورزشکار می دهد.

فناوری ورزشی

دوچرخه کوهستان برقی

دوچرخه برقی فناوری چندان جدیدی نیست اما تاکنون نمونه ای از مدل کوهستان آن ارایه نشده بود. در سال ۲۰۱۴ اتفاق مهیجی در این زمینه روی داد و آن چیزی نبود جز رونمایی از دوچرخه کوهستان برقی. بر روی این دوچرخه موتور برقی ۲۵۰ واتی قدرتمندی نصب شده که در موقع لزوم به کمک ماهیچه های پای ورزشکار آمده تا حرکت آن را به بالاترین سطح ممکن برساند. این دوچرخه به سیستم تعلیق هوشمند مجهز است که امکان اعمال کنترل بهتر دوچرخه را به دوچرخه سوار می دهد. این دوچرخه جدید هم اکنون در بازارهای اروپا به فروش می رسد.

فناوری ورزشی

خودروی شش چرخ کوهستانی

خودروهای شش چرخ شاید در ظاهر عجیب و نامانوس به نظر برسند اما کاربردهای قابل توجهی در ماجراجویی های کوهستانی و طبیعت گردی دارند. تازه ترین ابتکارعمل صورت گرفته در این زمینه Oulander 6×6 نام دارد که ۸۲ اسب بخار قدرت داشته و در عبور از مسیرهای صعب العبور و پیچیده کوهستانی مانوردهی حرکتی بسیار خوبی دارد. این خودروی ویژه بیش از ۱۵ هزار دلار قیمت دارد و در رنگهای متنوع راهی بازارهای جهانی شده است.

فناوری ورزشی

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=380

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.