تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
3

سپاه ناوهواپیمابر مهاجم را پس از شلیک موشک به تصرف درآورد

  • کد خبر : 7325
  • 06 اسفند 1393 - 5:42

عصر ایذه: رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از اصابت موشک‌های پیشرفته و نقطه‌زن خود به ماکت ناوهواپیمابر دشمن فرضی، […]

عصر ایذه: رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از اصابت موشک‌های پیشرفته و نقطه‌زن خود به ماکت ناوهواپیمابر دشمن فرضی، آن را به تصرف خود درآوردند.
3002338_794

به گزارش پایگاه خبری عصر ایذه، رزمایش گسترده و مشترک «پیامبر اعظم(ص) ۹» صبح امروز با اعلام رمز یا محمد رسول‌الله(ص) از سوی سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در پهنه آب‌های نیلگون خلیج فارس و تنگه استراتژیک هرمز آغاز شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این رزمایش که با مشارکت نیروهای زمینی، دریایی و هوافضا انجام می‌شود، توانمندی‌های موشکی، دریایی و همچنین تاکتیک‌های رزم زمینی را به نمایش خواهد گذاشت.

بنابراین گزارش، قایق‌های تندرو سپاه در منطقه رزمایش مستقر شده‌اند، و در مراحل بعدی به اجرای رزمایش خواهند پرداخت.

همچنین جدیدترین دستاوردهای موشکی سپاه در این رزمایش پرتاب خواهند شد.

گفتنی است روز گذشته (سه‌شنبه) عملیات‌های گشت، شناسایی و اشراف اطلاعاتی صورت پذیرفته و امروز عملیات‌های دریایی و موشکی انجام می‌شود.

فردا نیز نیروی زمینی سپاه ماموریت‌های پیش‌بینی شده را صورت خواهد داد.

مرحله دریایی این رزمایش تحت اشراف «قرارگاه خاتم ۲» در ۹ قرارگاه صورت می‌گیرد و مرحله زمینی نیز زیر نظر قرارگاه مدینه اجرا می‌شود.

شعار این رزمایش نیز «نمایش اقتدار و امنیت پایدار در سایه عزم ملی و مدیریت جهادی» است.

بر اساس این گزارش، سردار سرلشکر رشید جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سردار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه، و پیمان جبلی معاون خبر رسانه ملی در منطقه عمومی رزمایش حضور دارند.

 

قایق‌های تندرو سپاه “تنگه‌هرمز” را مین‌‌گذاری کردند
در مرحله نخست رزمایش بزرگ پیامبر اعظم ۹ سپاه که از صبح امروز در منطقه عمومی خلیج فارس و تنگه هرمز آغاز شده است، یگان‌های نیروی دریایی از دقایقی پیش به اجرای عملیات پرداختند.
در این مرحله از رزمایش، عملیات مین‌ریزی دریایی از سوی قایق‌های تندرو و تهاجی سپاه در منطقه تنگه هرمز انجام شد.
سرنگونی پهپادهای نیروهای مهاجم
پدافند هوایی مستقر در منطقه رزمایش، پهپادهای دشمن فرضی که قصد حمله به مواضع خودی در تنگه راهبردی تنگه هرمز را داشتند، مورد هدف قرار داد.
گفتنی است، در مراحل آغازین رزمایش گسترده و مشترک «پیامبر اعظم(ص) ۹»، ۳۰ فروند قایق‌ تندرو نیروی دریایی سپاه به اجرای عملیات مین‌ریزی در منطقه رزمایش در حوالی جزیره لارک پرداختند.
پیشرفته‌ترین انواع مختلف مین را در اختیار داریم/ ۲۲ شناور جنگی آمریکا مورد آسیب قرار گرفته است
سردار دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه، ضمن تشریح اولین مرحله رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۹ برای فرماندهان ارشد حاضر در منطقه رزمایش اظهار داشت: در کل جغرافیای خلیج فارس به خصوص در جنوب برای عبور و مرور متکی به ۱۹ کانل هستیم و اگر این کانال‌ها مسدود شود هیچ ترددی به سمت جنوب خلیج فارس انجام نخواهد شد.
وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها خود اذعان دارند که بیشترین ترس آن‌ها از مین‌های دریایی است، افزود:  ۲۲ شناور جنگی آمریکا مورد آسیب قرار گرفته که ۱۵ مورد آن‌ها به وسیله مین دچار آسیب شده است.

 

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ما در زمان جنگ نیز عملیات مین‌ریزی را انجام می‌دادیم؛ هرچند در آن زمان ابتدایی‌ترین نوع مین‌های دریایی را در اختیار داشتیم اما باز هم توانستیم آسیب‌هایی را به نیروهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس وارد کنیم.

 

وی افزود: ما امروز پیشرفته‌ترین انواع مختلف مین را در اختیار داریم که آمریکایی‌ها هیچ‌گاه وجود چنین مین‌هایی را در کشورهای دیگر متصور نیستند.
سردار فدوی گفت: آمریکا از سال ۲۰۱۱ تاکنون بزرگ‌ترین رزمایش‌های خود را به عملیات‌های مین‌روبی اختصاص داده است.
وی خاطر نشان کرد:  آمریکایی‌ها در زمان جنگ در عرصه مین‌روبی هیچ موفقیتی نداشتند، ما ۱۲ فروند شناور از جمله یک ناو جنگی در حالی که ۸۴ شناور مین‌روب آن‌ها را اسکورت می‌کردند به وسیله مین مورد هدف قرار دادیم.

 

انهدام ماکت ناو هواپیمابر نیروهای فرامنطقه‌ای در تنگه هرمز/ پرتاب موشک کروز ۳۰۰ کیلومتری “غدیر”

 

ماکت ناوهواپیمابر نیروهای فرامنطقه‌ای مورد هدف انواع موشک‌های کروز ساحل به دریا، دریا به دریا و هوا به دریای بالگردهای نیروی دریایی سپاه قرار گرفت.
همچنین برای اولین بار موشک کروز غدیر با برد ۳۰۰ کیلومتر به سمت این ناو هواپیمابر پرتاب شد، که این هدف شناور با موفقیت مورد اصابت قرار گرفت.
بنابراین گزارش، چهار فروند موشک ساحل به دریای «نصر» نیز به سمت این ناوهواپیمابر شلیک شد.
شلیک موشک‌های نقطه‌زن از بالگردهای نیروی دریایی سپاه
بالگرد «بل ۲۰۶» و «میل ۱۷» نیروی دریایی سپاه به انواع موشک‌های هوشمند مجهز شدند.
به گفته سردار فدوی این بالگردها به انواع موشک‌های ساحل به دریا و دریا به دریا مجهز شدند.
این بالگردهای ندسا امروز طی عملیاتی در رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۹، ماکت ناو هواپیمابر نیروهای فرامنطقه‌ای را مورد هدف موشک‌های پیشرفته و نقطه‌زن خود قرار دادند.
موشک‌های بالستیک نقطه زن فاتح۱۱۰ و زلزال به اهداف پیش‌بینی شده اصابت کردند
در ادامه مراحل رزمایش پیامبر اعظم۹، چند فروند موشک بالستیک نقطه‌زن فاتح ۱۱۰ و زلزال از منطقه رزمایش پرتاب و به هدفی در فاصله ۲۶۰ کیلومتری در یک جزیره غیرمسکونی اصابت کرد.
هدف قرار دادن ماکت ناو هواپیمابر با موشک نقطه‌زن خلیج فارس
ناو هواپیمابر نیروهای فرامنطقه‌ای مورد اصابت ۲ فروند موشک بالستیک ضد کشتی خلیج فارس قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، یکی از موشک‌‌ها از چابهار و موشک دیگر نیز از جاسک پرتاب شدند، که با موفقیت به هدف مورد نظر اصابت کردند.
گفتنی است، این موشک‌ نقطه‌زن ضد کشتی که توسط نیروی هوافضای سپاه تولید شده، پس از خروج از جو، با سرعت بالا به سمت هدف سرازیر شده و به‌صورت دقیق، هدف دریایی را مورد اصابت قرار می‌دهد.
همچنین دو دسته شناور ویژه تندرو ۱۵ فروندی «باور» سپاه نیز در ادامه رزمایش، با نزدیک شدن به ماکت ناو هواپیمابر، آن را مورد اصابت قرار دادند.
سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف برگزاری رزمایش پیامبر اعظم ۹ اظهار کرد: پیام این رزمایش بازدارنده است و دشمنان ما باید مراقب باشند که به حریم امنیتی ما یعنی خلیج فارس و تنگه هرمز که از قدیم مدافع آن بوده‌ایم، وارد نشوند.
وی هدف از برگزای این رزمایش را تامین امنیت در برابر دشمنان فرامنطقه‌ای دانست و افزود: اگر روزی پیش آید که دشمنان قصد تعرض داشته باشند تنگه هرمز در تسلط نیروی دریایی سپاه و موشک‌های ما خواهد بود.
سرلشکر جعفری با اشاره به اصابت موشک‌ها به ماکت ناو هواپیمابر نیروهای فرامنطقه‌ای در رزمایش امروز تصریح کرد: این تاکتیک‌ها برگرفته از تجربیات دوران دفاع مقدس است.
فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: تا این لحظه از برگزاری رزمایش، با قدرت ایمان و فن‌آوری‌های حاصل شده توسط نیروی دریایی و نیروی هوافضای سپاه، موشک‌ها به اهداف اصابت کردند.
وی با بیان اینکه امروز روز دریایی رزمایش بوده، و دیگر تاکتیک‌ها نیز در این رزمایش در حال انجام است، گفت: به دنیا اعلام می‌کنیم که توانمندی‌های ما برای برقراری امنیت در منطقه به‌کارگیری می‌شود.
سرلشکر جعفری با اشاره به اینکه دشمنان ایران با اعمال قدرت، قصد ایجاد ناامنی در منطقه را دارند، افزود: تلاش ما این است تا منطقه امنی برای شناورهای نفتکش و تجاری به‌وجود بیاوریم، و این رزمایش نیز با این هدف صورت گرفته است.
فرمانده کل سپاه پیام این رزمایش را اقتدار نظام جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: همچنین پیام امنیت، صلح و برادری نیز به کشورهای خلیج فارس می‌دهیم و تاکنون نیز برادری‌مان را ثابت کرده‌ایم.
وی ادامه داد: مشکل  کشورهای منطقه، دشمنان فرامنطقه‌ای است. ان‌شاءالله روزی دشمنان منطقه را ترک کنند و یک زندگی و اقتصاد با ثبات جریان یابد.
سرلشکر جعفری با بیان اینکه این توانمندی‌ها را در دوران دفاع مقدس نداشتیم، خاطرنشان کرد: وقتی نیروی ایمان پاسداران و بسیجیان ظهور یابد قدرت بی‌نظیری خلق می‌شود.
رژه ۵۰ سامانه موشکی ساحل به دریا در لارک

رژه ۵۰ سامانه موشکی ساحل به دریا از جلوی جایگاه فرماندهان در جزیره لارک انجام شد.

هر یک از این سامانه‌ها به صورت یک خودرو بوده که قابلیت تحرک بالایی دارند و برای شلیک موشک هریک به صورت مستقل عمل کرده و نیاز به پشتیبانی‌های دیگری ندارد.

هر یک از این سامانه‌ها ۳ موشک ساحل به دریا را حمل می‌کنند.

به گفته سردار “علی فدوی” فرمانده نیروی دریایی سپاه این درحالی است که موشک‌ها در دوران دفاع مقدس ثابت بوده و برای پرتاب آن به بیش از ۵۰ خودرو نیاز بود.

سپاه ناوهواپیمابر مهاجم را پس از شلیک موشک به تصرف درآورد

پس از اصابت موشک‌های نقطه‌زن و پیشرفته نیروی دریایی سپاه به ماکت ناوهواپیما بر نیروهای فرامنطقه‌ای مستقر در خلیج فارس، رزمندگان یگان ویژه این نیرو با هدف قرار دادن راکت و موشک، این ناو را به کنترل خود درآوردند.

انبوه موشک‌های کروز دریایی «غدیر» به ندسا تحویل می‌شود

سردار دریادار علی فدوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انبوه موشک‌های کروز دریایی «غدیر» در آینده نزدیک به نیروی دریایی سپاه تحویل می‌شود.

این موشک با برد ۳۰۰ کیلومتر، بردی بیشتر از موشک‌های «نصر» و «نور» دارد.

این خبر در حال تکمیل است…

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=7325

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.