تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
3
گزارش/

رویای میلیونر شدن جوانان ایذه‌ای در پارک شهربازی

  • کد خبر : 45766
  • 27 اسفند 1394 - 14:14
رویای میلیونر شدن جوانان ایذه‌ای در پارک شهربازی

رویای پولدار شدن در زمان کوتاه سبب شده که جوانان ایذه ای در پارک شهربازی جمع شوند و شیوه‌های بازاریابی در شرکتی مختلف را بیاموزند.

به گزارش عصر ایذه، بازاریابی شبکه‌ای و رویای پولدار شدن در کمترین زمان‌، این روزها در شهرستان کوچک ایذه اوج گرفته است؛ واسطه‌ها یا بازاریاب‌های این فروشگاه‌ها در سطح شهر گشت می‌زنند و با روابط عمومی بالای خود از حقوق ماهیانه ۱۵ میلیون تومان در ماه صحبت می‌کنند.

IMG_07j87

بازاریابی شبکه‌ای، نوعی شیوه فروش است که در آن کمپانی‌ها محصولات خود را بدون تبلیغات و بدون واسطه به فروش می‌رسانند، و مشتریان پس از خرید در صورت تمایل می‌توانند محصولات کمپانی را بازاریابی کنند و سود بگیرند. درآمد در بازاریابی شبکه‌ای هم در ازای فروش مستقیم کالا و هم در ازای فروش از طریق زیرمجموعه کسب می‌شود.

۶ ماهه میلیونر می‌شوی

فرزاد یکی از جوانان ایذه ای است که در ۲۱ سالگی صحبت از حقوق بالای ۱۰ میلیونی در ماه می‌کند و می‌گوید: دستت را در دستم بگذار تا در ۶ ماه آینده تو را میلیونر کنم. چگونگی میلیونر شدنم را که می‌پرسم صحبت از نوع درآمدزایی در این کار می‌کند و ادامه می‌دهد: اگر قیمت تمام شده یک محصول را یک‌هزار تومان در نظر بگیریم، مشتری آن را ۲ هزار تومان از مغازه‌دار می‌خرد. در این نوع معامله تولید کننده کمتر از ۳۰ درصد سود می‌کند و فروشنده سود ۱۰ درصدی نصیبش می‌شود اما ۶۰ درصد سود به جیب دلالی می‌رود که در این معامله نه سرمایه گذاری کرده است و نه زحمتی برای تولید محصول.

وی می‌افزاید: در این معامله نه تولید کننده‌ای که زحمت کشیده می‌تواند به سود واقعی خود برسد و نه خریدار می‌تواند محصولی مورد اطمینان و با کیفیت را با قیمتی واقعی بخرد. در بازاریابی شبکه‌ای خریدار به صورت مستقیم از تولید کننده محصولات را می‌خرد و از این طریق هم تولید کننده می‌تواند به سود واقعی برسد و هم خریدار در مدت زمان کوتاهی می‌تواند سود فراوانی را کسب کند.

فرزاد معتقد است، در صورتی که خریدار به صورت مستقیم از تولید کننده محصولات موردنیازش را تهیه کند می‌تواند به محصول با کیفیت دست پیدا کند هم تولید کننده راغب می‌شود که کیفیت محصولاتش را بالا ببرد. در بازاریابی شبکه‌ای هم به دنبال تحقق این موضوع هستیم و در مرحله بعد سودی که در دیگر معاملات نصیب دلال یا واسطه شود بین خریدار و تولید کننده تقسیم شود.

جلسه توجیهی در پارک شهربازی

فرزاد مرا به بازاریاب اصلی شرکت معرفی می‎کند؛ با خانم «ک» تماس می‌گیرم و قرار می‌گذاریم. قرار ما ساعت ۱۶ در پارک شهربازی بود. با ۵ دقیقه تأخیر به محل قرار می‌رسم. خانم «ک» گلایه می‌کند که چرا با تأخیر ۵ دقیقه‌ای در محل قرار حضور یافتم و شروع می‌کند درباره شرکت«ب» توضیح دادن.

۵ مرحله میلیونر شدن در ماه‌های اندک را برایم توضیح می‌دهد و می‌بیند که هنوز قانع نشده‌ام. به یکی از پسرهای حاضر در پارک اشاره می‌کند که بیاید به جمع ما اضافه شود. پسر ۲۴ ساله‌ای که از تلف شدن عمرش در کلاس‌های درس صحبت می‌کند، می‌گوید: یکی از دوستانم در اهواز، در شرکت نفت مشغول به کار بود که با نحوه کار در بازاریابی‌های شبکه‌ای آشنا شد و شرکت نفت را رها کرده و اکنون تمام وقت خود را به بازاریابی شبکه‌ای اختصاص داده و در ماه گذشته بیش از ۸ میلیون تومان سود عایدش شده.

این شرکت‌ها تولید کننده نیستند

محمدی کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی معتقد است، این شرکت‌ها نمی‌توانند طول عمر زیادی داشته باشند، چرا که آنها تولید کننده نیستند و فقط محصولات دیگر شرکت‌ها را در قالب بسته بندی جدید ارائه می‌کنند.

وی می‌افزاید: سودی که از ان صحبت می‌شود واقعی است، اما نه آن سود چند میلیونی که درباره آن تبلیغات می‌کنند. در واقع این شرکت‌ها قسمتی از پول مشتری را که قبلاً به واسطه‌ها می‌دادند را به مشتری مسترد می‌کنند و در این معامله مشتری نمی‌تواند جنس را به قیمت واقعی بخرد و فقط فروشنده می‌تواند جنسش را بیش از قیمت موجود در بازار بفروشد.

یک شبه ره صدساله رفتن

شاید یکی از عوامل مهمی که قشر جوان را به سمت این شرکت ها می کشاند، علاوه بر رویای یک شبه ره صدساله رفتن، بیکاری است، چرا که اگر مشکل بیکاری این قشر جوان حل شود شاید هیچ گاه حتی فرصت فکر کردن به این شرکت ها و کسب درآمد به این شیوه را نکنند.

به گزارش عصر ایذه، باوجود اینکه فعالیت در این شرکت ها در حال گسترش است و خیل عظیمی از جوانان در این شرکت ها عضو شده و در حال فعالیت هستند، هیچ مسئول رسمی، قانونی و یا غیرقانونی بودن فعالیت این شرکت ها را بیان نکرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=45766

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 10در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۰
  1. با سلام
    احسنت از این گزارش، ممنون، واقعا میطلبید که رو همچین موضوعی که بازار گرمی تو ایذه پیدا کرده بود اطلاع رسانی بشه، دو سه تا از دوستام هم بنده خداها گرفتار شدن.

  2. خیلی سریع با شرکت ب تماس میگیرم و این مقاله تخریب کننده رو گزارش میدم شرکت ب مجوز داره آقای نویسنده میتونستی از وزارت صنعت معدن و تجارت ابتدای جاده اصفهان سوال کنی بعد تخریب کنی.وکیل شرکت حتما این موضوع رو پیگیری میکنه

    • سلاممیگم هنوز تماس نگرفتی ؟؟؟  بعد خداوکیلی من این متن رو چند بار خوندم. اسمی از هیچ شرکتی نیورده بود. شما از کجا فهمیدین ک این گزارش رو علیه شرکت مورد نظر شما گفتن.  یکم  فکر کنید، رئوس محترم هرم  /:

  3. با سلام. تشکر از انتخاب متن خوب و نسبتا داستانی. این شرکت ها توسط دولت شروع به فعالیت کرده اند که طبق دستورالعمل ۴۴ ماده ای وزارت صنعت و معدن داری مجوز رسمی از دولت هستند. اینکه بدون اطلاعات صحبت میکنید از سایت و مرجع معتبری چون شما پسندیده نیست. خیلی از افراد از این طریق درآمد های خوبی بدست آورده اند. هر کسی خواستار اطلاعات منطقی و اصولی و عقلانی بود میتواند به سایت ایران هشدار و سایت وزارت صنعت و معدن رجوع کند. با تشکر 

  4. با سلام ضمن عرض خسته نباشید،از اینکه در پایگاه معتبر و رسمی خود، مطالب غیر رسمی و نا معتبر را بر مبنی احساسات و بالا بردن آمار بازدید کننده قرار میدهید،  ابراض تاسف دارم.خواهشا قبل از اینکه یک مطلب را بدون تحقیق و تفحص

  5. بابا جمع کنید. شرکت شرکت میکنید. اینا هم براداری کوئست و بقیه ان.  بعدا معلوم میشهه

  6. امروزه بازاریابی گستردگی و توسعه ای یافته که اگر بصورت علمی و دقیق از آن استفاده گردد بی شک از لحاظ سودآوری اقتصادی یکی از تضمینی ترین بخش ها خواهد بود. بویژه در اقتصادهایی که عدم شفافیت اطلاعات اقتصادی وجود دارد و حاشیه های بازاریابی وسیع است معمولا سود در این بخش گاه از سود بخش تولید بیشتر است. اما نوع بازاریابی شبکه ای باتوجه به کثرت افراد دخیل در آن و در اولویت بودن انتفاع افراد اصلی از یکسو و وضعیت کاهش تقاضا در اقتصاد ما از سوی دیگر باوجود سودآوری، سودآوری به میزان مبالغی که ذکر شده نمیتواند داشته باشد

  7. به گزارش عصر ایذه، باوجود اینکه فعالیت در این شرکت ها در حال گسترش است و خیل عظیمی از جوانان در این شرکت ها عضو شده و در حال فعالیت هستند، هیچ مسئول رسمی، قانونی و یا غیرقانونی بودن فعالیت این شرکت ها را بیان نکرده است.اگه قبل از نوشتن این حرفای مسخره یک ذره تحقیق میکردید متوجه میشدید ک مسئولان رسمی این شرکت رو تایید کردن یا نه متاسفانه شما حتی به وب سایت وزارت بازرگانی هم مراجعه نکردید، چ برسد به تحقیقات موشکافانه.این شرکت‌ها تولید کننده نیستندمحمدی کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی معتقد است، این شرکت‌ها نمی‌توانند طول عمر زیادی داشته باشند، چرا که آنها تولید کننده نیستند و فقط محصولات دیگر شرکت‌ها را در قالب بسته بندی جدید ارائه می‌کنند.این پاراگراف خیلی باحاله????این شرکت ۶٫۶٫۱۳۹۰ مجوز فعالیت گرفت و روز ب روز داره بزرگتر و بزرگتر میشه کی گفته طول عمر زیادی نداره؟د همین دیگه شما بدون تحقیق نظر شخصی خودتو نوشتی بازم تاکید میکنم تو سایت وزارت صنعت قوانین و شرایط فعالیت این شرکت نوشته شدهشرکت باید کالای صد درصد داخلی عرضه کنه و همچنین قیمت گذاری و کنترل کیفیت اجناس هم تحت نظارت وزارت صنعت انجام میشه.حوصله ندارم بیش از این تایپ کنم زشته واسه یه سایت معتبر بدون تحقیق و تنها از روی اطلاعاتی ک قبلا از شرکت های هرمی مثل گلد کوئست بدست اورده اونم نه بصورت حرفه ای و موشکافانه تنها از طریق آدمای کوچه بازاری میاد پست هایی میذاره ک از اعتباری ک داره کم کنه.مردم شهری ک همگی میلنگند به کسی که راست راه میرود میخندند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.