تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024
6

ساخت پهپادی که مانند گلوله توپ عمل می کند

  • کد خبر : 6564
  • 13 بهمن 1393 - 9:59

عصر ایذه: گروهی از مهندسان امور نظامی در چین پهپادی را ساخته اند که همچون گلوله توپ پرتاب شده و […]

عصر ایذه: گروهی از مهندسان امور نظامی در چین پهپادی را ساخته اند که همچون گلوله توپ پرتاب شده و با نزدیک شدن به هدف، از ابزار لیزری خود در کمک به نابودی آن استفاده می کند.

776154

به گزارش پایگاه خبری عصر ایذه به نقل از خبرگزاری مهر، این فناوری جدید نظامی در زمره نوظهورترین نوآوری های مرتبط با دانش پهپادها در حوزه نظامی قرار می گیرد.

شرکت Chengdu Aviation Corporation که همواره به طراحی و ساخت بزرگترین هواپیماهای بدون سرنشین چین شهرت داشته حالا از این جایگاه برای معرفی پهپادی کوچک اما کاربردی و مرگ آور استفاده کرده است.

پهپاد جدید مهندسان چینی به راحتی از توپخانه ۱۵۵ میلیمتری یا پرتاب کننده راکت، مانند گلوله توپ شلیک می شود و در کسری از زمان خود را به نزدیکی نیروهای دشمن رسانده که در این مرحله چترنجات مخصوص آن باز می شود تا سرعت نزدیک شدن پهپاد به زمین بسیار کم شود.

مهندسان چینی این پهپاد را طوری طراحی کرده اند که در حین فرود آمدن چهار ملخ آن که به شکل پره های بالگرد هستند باز شده و حرکت آرام و کنترل شده آن را موجب می شوند.

به محض رؤیت نیروهای دشمن، سیستم لیزری پیشرفته پهپاد عمل کرده و از این طریق توپخانه نیروهای خودی محل دقیق تحرکات نظامی دشمن را تشخیص می دهد و در این مرحله عملیات اصلی برای نابودی آنها آغاز می شود.

با توجه به اینکه این پهپاد ابعاد کوچکی دارد و از فناوری لیزری برای تشخیص تحرکات نظامی نیروهای دشمن استفاده می کند، پیش بینی می شود به زودی کاربرد گسترده ای در امور نظامی پیدا کند.

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=6564

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.