تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
7

شیوه جدید خرید خدمت مشمولان غایب با جریمه ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومانی

  • کد خبر : 264
  • 20 آذر 1393 - 6:43

به گزارش عصر ایذه به نقل از خبرگزاری مهر، سردار موسی کمالی در نشست خبری که در رابطه با جریمه […]

به گزارش عصر ایذه به نقل از خبرگزاری مهر، سردار موسی کمالی در نشست خبری که در رابطه با جریمه مشمولان وظیفه غایب برگزار شد اظهار داشت: دفاع از عزت، استقلال، تمامیت ارزی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و همچنین جان و مال و ناموس مردم وظیفه شرعی، ملی و قانونی هر فرد ایرانی است و در اجرای این وظیفه همه اتباع ذکور جمهوری اسلامی ایران مکلف به انجام خدمت وظیفه عمومی هستند.

وی ادامه داد: جوانان برومند ایران همیشه تکالیف قانونی خود را به نحو احسن انجام داده‌اند ولی عده‌ای از افراد نیز به دلایل مختلف از انجام وظیفه قانونی خود طفره رفته و مرتکب غیبت شده‌اند که باید پاسخگوی تخلفات خود بوده و برابر قانون جریمه شوند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در تشریح جریمه مشمولان وظیفه غایب گفت: برابر مقررات قانون خدمت وظیفه مشمولین کارشناس و پایین‌تر متولد ۱۳۵۵ به بعد، کارشناسی ارشد ۵۳ به بعد، دکتر غیرپزشکی ۵۱ به بعد، دکتری پزشکی متولد ۱۳۴۵ به بعد در شمول قانون خدمت وظیفه عمومی بوده و باید تکلیف نظام وظیفه خود را روشن کنند.

سردار کمالی اضافه کرد: این افراد می‌توانند خود را جهت خدمت دوره سربازی معرفی کنند و چنانچه تا ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ به خدمت اعزام شوند ۶ ماه اضافه خدمت آنها بخشیده شده و به مراجع قضایی معرفی نخواهند شد.

وی با بیان اینکه عده‌ای از مشمولین غایب به دلایل مختلف از جمله اقامت در خارج از کشور، مشکلات خانوادگی، گرفتاری شغلی و سن بالا قادر به انجام خدمت سربازی نیستند افزود: نیروهای مسلح تاکید دارند که تکلیف خدمت این افراد هرچه سریع‌تر روشن شود.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: به منظور اجرای عدالت تصمیم گرفته شده براساس لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ مشمولینی که بیش از ۸ سال غایب و سن آنها حداقل ۲۷ سال و حداکثر ۵۰ سال است همچنین کارایی لازم را برای نیروهای مسلح نداشته باشند یا خدمت آنها در کنار سایر سربازان روحیه آنها را خراب می‌کند با پرداخت جریمه می‌توانند تعیین تکلیف شوند.

سردار کمالی در رابطه با میزان جریمه مشمولان غایب اظهار داشت: براساس حضور در داخل یا خارج از کشور، مدرک تحصیلی، مدت غیبت این میزان جریمه تعیین می‌شود. همچنین مبلغ جریمه و نحوه اجرای این طرح براساس آیین‌نامه‌ای خواهد بود که از سوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تهیه و پس از تایید ستاد کل به تصویب هیات وزیران می‌رسد ولی در حال حاضر مبلغ ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومانی در این زمینه مدنظر است.

سردار کمالی تاکید کرد: کسانی که از فرصت فراهم شده استفاده نکنند در سال ۹۴ قانون خدمت وظیفه عمومی، محرومیت‌های اجتماعی و دستگیری در مورد آنان را اعمال می‌کند و همچنین کسانی که آنها را به کارگیری کنند چه دستگاه‌های دولتی، خصوصی، خبرگزاری‌ها، رسانه‌ها و … باید برای بار اول هزینه یک سرباز در سال و بار دوم و بالاتر هزینه ۳ سرباز را پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: این مقررات برای سال ۹۴ است لذا به مشمولین غایب تاکید می‌شود که نسبت به تعیین تکلیف سربازی خود اقدام کنند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۵۰۰ مشمول غایب داریم افزود: همه این مشمولان می‌توانند از جریمه مشمولین وظیفه غایب بهره‌مند شوند یا به سربازی روند وگرنه در سال ۹۴ اعمال قانون می‌شوند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: طی سال های ۷۸ تا ۷۹، ۳۶۰ هزار نفر از خرید سربازی بهره‌مند شدند.

سردار کمالی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فوتبالیست هایی که کارت معافیت آنها ابطال شد، می توانند از این قانون پرداخت جریمه های مشمولین غایب استفاده کنند یا نه؟، افزود: فوتبالیست ها در دو موضوع نظام وظیفه و بحث مجرمیت، مشکل دارند که در حوزه نظام وظیفه ما کارتشان را ابطال و این افراد سرباز شناخته شدند، ولی در بحث مجرمیت آنها پرونده این افراد به مراجع صالح قضایی تحویل داده شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در صورتی که پرونده فوتبالیست ها تعیین تکلیف قضایی شود و واجد شرایط سنی نیز باشند، می توانند از خرید جریمه مشمولین غایب بهره مند شوند.

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=264

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.