تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ 9 شوال 1445 Wednesday, 17 April , 2024
6

لغو گسترده سخنرانی های منتقدان دولت/ اعتراض مردم نسبت به سخنرانی فائزه هاشمی

  • کد خبر : 210
  • 17 آذر 1393 - 7:40

عصر ایذه :بسیج دانشجویی از حضور در مراسم سخنرانی رئیس جمهور انصراف داده است. این انصراف نیز به دلیل زمان […]

عصر ایذه :بسیج دانشجویی از حضور در مراسم سخنرانی رئیس جمهور انصراف داده است. این انصراف نیز به دلیل زمان کم اختصاص یافته به تشکل های دانشجویی برای ارائه نظرات و اظهارات خود بوده است.

به گزارش عصر ایذه به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا  :شانزدهمین روز از آذرماه هر سال به عنوان روز دانشجو محسوب می شود و در دانشگاه های مختلف کشور مراسم روز دانشجو برگزار می شود. علت نامگذاری این روز به عنوان روز دانشجو نیز به علت دلیرمردایی هایی بود که دانشجویان کشورمان در سال ۱۳۳۲ مقابل استعمارگران از خود به نمایش گذاشتند. از همین رو ۱۶ آذر به عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگی در دفتر تاریخ این سرزمین به یادگار ثبت گردیده است.

 

روحانی در دانشگاه علوم پزشکی

سید ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم با اعلام این‌که مراسم دانشجویی ۱۶ آذر با حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود، از حضور نخبگان علمی و برگزیدگان فرهنگی و سخنرانی نمایندگان تشکل‌های مختلف دانشجویی در این مراسم خبر داد.

 

انصراف بسیج دانشجویی از حضور در مراسم سخنرانی روحانی

خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا   از دانشگاه علوم پزشکی خبر داد که بسیج دانشجویی از حضور در مراسم سخنرانی رئیس جمهور انصراف داده است. این انصراف نیز به دلیل زمان کم اختصاص یافته به تشکل های دانشجویی برای ارائه نظرات و اظهارات خود بوده است.

 

جلوگیری از سخنرانی رسایی در دانشگاه قم

خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا از قم خبر داد قرار بود حمید رسایی نماینده مجلس شورای اسلامی روز گذشته در دانشگاه صنعتی قم سخنرانی کند که ریاست این دانشگاه از حضور و سخنرانی وی در این دانشگاه جلوگیری بعمل آورده است. روز گذشته هم از دانشگاه امیر کبیر اصفهان خبر رسید که قرار است شریعتمداری در این دانشگاه سخنرانی داشته باشد. این در شرایطی است که این سخنرانی نیز با دستور رئیس دانشگاه لغو شد.

 

اعتراض ورامینی ها برای جلوگیری از سخنرانی فائزه هاشمی در دانشگاه

خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا از ورامین خبر داد مردم پیشوا و ورامین به منظور جلوگیری از حضور فائزه هاشمی در دانشگاه آزاد ورامین- پیشوا قصد دارند در حرم امام زاده جعفر این شهر تجمع اعتراضی داشته باشند. در این باره لازم به ذکر است قرار است فائزه هاشمی فردا در این دانشگاه سخنرانی کند. همچنین رئیس دانشگاه آزاد ورامین- پیشوا نیز اعلام کرده که این برنامه از حوزه اختیارات وی خارج است.

 

تجمع بسیج دانشجویی امیر کبیر با عنوان رمی جمرات

خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا از اصفهان خبر داد بسیج دانشجویی امیر کبیر قصد دارد بعد از نماز ظهر و عصر امروز، تجمعی با عنوان رمی جمرات به مناسبت سالگرد تولد شعار “مرگ بر آمریکا” در جنبش دانشجویی کنار مزار شهدای این دانشگاه برگزار کند.

 

لغو سخنرانی همسر شهید علی محمدی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز

از تبریز خبر داد قرار بود دکتر منصوره کرمی همسر شهید دکتر مسعود علی محمدی به عنوان سخنران در این همایش حضور داشته باشد و مورد موافقت مسئولین دانشگاه هم قرار گرفته بود و تمامی هماهنگی ها با همسر شهید انجام شده و بلیتهای هواپیما نیز تهیه گردیده بود.اما بعد از جلسه شورای فرهنگی این دانشگاه ، این برنامه به دلایل نامربوط و غیر منطقی لغو شد.گفتنی است در این جلسه مقرر شد تا از دکتر پزشکیان نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی به عنوان سخنران دعوت به عمل آید.

 

یادواره شهدای هسته ای در دانشگاه آزاد قزوین

خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا از قزوین خبر داد یادواره شهدای هسته ای قرار است از ظهر امروز در دانشگاه آزاد شهر قزوین با حضور صالحی، رئیس سازمان انرژی هسته ای کشور، قاضی زاده نماینده مردم مشهد و خانواده شهید احمدی روشن برگزار شود. 

 

لغو سخنرانی پیام فضلی نژاد در دانشگاه اصفهان

همزمان محمد افشاری، مسئول بسیج دانشگاه اصفهان در گفتگو با نسیم از لغو برنامه روز ۱۶ آذر بسیج دانشجویی توسط مسئولین دانشگاه اصفهان خبر داد و اظهار داشت: بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان قصد داشت برنامه‌ای به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو با حضور پیام فضلی‌نژاد برگزار کند و از یک هفته پیش نیز روال قانونی و نامه‌نگاری‌های لازم در این خصوص را صورت داده بود، اما در روز چهارشنبه هفته گذشته، مجوز برگزاری برنامه بصورتی کاملا غیرقانونی از سوی هیأت نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه صادر نشد.

افشاری افزود: این تنها برنامه‌ای نیست که از سوی دانشگاه لغو شده است بلکه برنامه بسیج دانشجویی دانشکده ادبیات این دانشگاه نیز با ممانعت حراست دانشکده بصورت کاملاً غیر قانونی لغو شد؛ این در حالی است که برنامه چندی پیش “مصطفی ملکیان” در همین دانشکده که جنجال زیادی نیز به پا کرد، از سوی مسئولین دانشگاه و با وجود مخالفت نهاد رهبری، مجوز برگزاری گرفته بود.

 

لغو سخنرانی سید محمود نبویان در دانشگاه آزاد اراک

اما صبح امروز یکشنبه ۱۶ آذر برنامه سخنرانی سیدمحمود نبویان نماینده مجلس شورای اسلامی در دانشگاه آزاد اراک نیز لغو شد. برنامه سخنرانی نبویان حدود یک ماه قبل اطلاع‌رسانی شده بود و برگزار کننده این برنامه بسیج دانشجویی بود.

لغو سلسله سخنرانی های منتقدان دولت در دانشگاه های سراسر کشور در حالی صورت می گیرد که پیش از این رییس جمهور چندین بار بر لزوم سعه صدر، شنیدن سخنان منتقدان، روحیه نقد پذیری و … تاکید کرده است و همزمان بسیاری از چهره های حامی دولت، اصلاح طلبان و حتی فعالان فتنه سال ۸۸ به راحتی در دانشگاه های مختلف سراسر کشور حضور یافته و به ایراد نظرات خود می پردازند.

 

سخنرانی فائزه هاشمی در دانشگاه آزاد ورامین – پیشوا لغو شد

خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا از ورامین خبر داد پس از اعتراض امروز مردم شهرهای ورامین و پیشوا، سخنرانی فائزه هاشمی که قرار بود فردا در دانشگاه آزاد ورامین – پیشوا برگزار شود لغو شد.

 

پخش پیام تصویری خاتمی در دانشگاه تهران

علی مطهری و مصطفی معین سخنرانان برنامه ۱۶ آذر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران هستند. در مراسم روز دانشجو که یکشنبه در تالار شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود، پیام تصویری سیدمحمد خاتمی، رییس جمهور دوران اصلاحات نیز پخش خواهد شد.

 

پخش نشریه چکامه در دانشگاه امیرکبیر اصفهان

تعدادی از دانشجویان عضو انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر اصفهان در حین برگزاری مراسم بسیج دانشجویی، در این دانشگاه اقدام به پخش نشریه ای تحت عنوان چکامه کردند که در محتوای آن به تخریب وجهه بسیج پرداخته شده بود.

 

بازوبند سبز در دانشگاه تهران

دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه تهران با بستن بازوبند سبز در این دانشگاه، مراسم روز دانشجو را برگزار کردند.

 

سردادن شعار برای برهم زدن مراسم روز دانشجو

تعدادی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت تهران با سر دادن شعارهایی در حمایت از فتنه، در حال حاضر قصد دارند که برنامه بسیج دانشجویی را به تنش بکشانند. بسیج دانشجویی این دانشگاه مناظره ای را با حضور مهرداد بذرپاش، شکوری راد و نبوی برگزار کرده است.

 

لغو سخنرانی میرتاجدینی در دانشگاه تبریز

سخنرانی میرتاجدینی، معاون پارلمانی رئیس دولت دهم که قرار بود به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه تبریز انجام شود، با مخالفت رئیس این دانشگاه لغو شد.  

 

سخنرانی عارف در دانشگاه شهید بهشتی

محمد رضا عارف قرار است به عنوان سخنرانی روز دانشجو به دانشگاه شهید بهشتی تهران برود.

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=210

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.