تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
4

مشاور رئیس جمهور عراق:با شهادت سردار تقوی خون ما در حفظ عتبات عالیات یکی شد/سلام ویژه عشایر و مردم عراق به رهبر انقلاب/طنین شعارهای هیهات مناالذله عشایر عرب

  • کد خبر : 8024
  • 12 اسفند 1393 - 20:58

عصر ایذه: نخستین کنگره جهاد عشایر عرب خوزستان در یکصدمین سالگرد مقاومت عشایر در مقابل تجاوز انگلیسی ها به خوزستان […]

عصر ایذه: نخستین کنگره جهاد عشایر عرب خوزستان در یکصدمین سالگرد مقاومت عشایر در مقابل تجاوز انگلیسی ها به خوزستان از صبح امروز در سالن همایش های مجتمع فجر اهواز آغاز شد.

 

به گزارش پایگاه خبری عصر ایذه به نقل از رهیاب نیوز، نخستین کنگره جهاد عشایر عرب خوزستان در یکصدمین سالگرد مقاومت عشایر در مقابل تجاوز انگلیسی ها به خوزستان از صبح امروز در سالن همایش های مجتمع فجر اهواز برگزار شد.

در زیر گزارش لحظه به لحظه رهیاب از برگزاری این مراسم را می خوانید:

*بیرون از محل برگزاری همایش چادر بسیار بزرگی به سبک چادرهای عشایری برپا شده است که در آن به سبک عشایر عرب منطقه از مهمانان پذیرایی می شود.

*سالن برگزاری مراسم مملو از جمعیت است اکثر مهمانان حاضر در برنامه با لباس محلی عشایر عرب حضور پیدا کرده اند که جلوه خاصی به این برنامه بخشیده است.

*مراسم با قرائت قرآن و سرودجمهوری اسلامی آغاز شد که همه به احترام سرود جمهوری اسلامی ایستادند حضور طوایف و اقوام مختلف با لباس های محلی به احترام سرود ایران در کنار صحنه های شورانگیزی را خلق کرده است.

*پخش کلیپی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب بخش دیگری از برنامه بود.

*مجری برنامه متن بسیار حماسی را قرائت کرد که در میان قرائت وی جمعیت با شور بسیار اقدام به انجام یزله عربی و سردادن شعارهای هیهات مناالذله کردند.

*سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین مهمان ویژه این برنامه است که دقایقی پیش وارد محل برگزاری کنگره شد.

*حجت الاسلام رضوانی نماینده آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید در ادامه مراسم پیامی از طرف ایشان قرائت کرد در این پیام ایت الله سبحانی با اشاره به دلاوری های جوانان غیور عرب گفت: یکی از افتخارات شما این است که همیشه پرچم پرافتخار اسلام که در این مرزو بوم بود را به اهتزاز درآورده اید.

وی در ادامه این پیام تصریح کرد:اکنون دشمن از اشغال مرزهای جغرافیایی مایوس شده و برای اشغال مرزهای اعتقادی یورش برده است تا نعمت ولایت را از شما بگیرد.

*شعرخوانی یکی از شیوخ عرب که جانباز نیز هست جمعیت را به وجد اورده است زمانی که نام امام خمینی بر زبان این شاعر جاری شد اشک های او نیز سرازیر شد.

*آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان نیز در ادامه برنامه ایراد سخنرانی کرد و در پایان مطالب خود شعری که توسط وی سروده شده است برای اولین در این کنگره توسط خودشان قرائت شد.

*هانی مذحجی یکی از شعرای عرب در حال خواندن شعری درباره استعمار انگلیس و مقابله عشایر عرب است شعر حماسی این شاعر به نحوی است که شرکت کنندگان با هر بند از این شعر ابراز احساسات می کنند وی قصیده ای در مذمت داعش هم خواند که با استقبال حضار روبرو شد.

* بعد از سخنرانی آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان قرار است استاندار خوزستان عبدالحسن مقتدایی در این کنگره سخنرانی کند.

*مقتدایی استاندار خوزستان نیز برگزاری این گونه گردهمایی ها را نشانه بارز وحدت در جامعه خواند و گفت دشمن از وحدت اقوام ما می ترسد.

*در جمع مهمانان ویژه این کنگره مشاور رئیس جمهور عراق نیز حضور داشت که به عنوان سخنرانی بعدی برنامه در جایگاه حضور پیدا کرد،موسوی  در ابتدای کلام خود سلام ویژه عشایر و مردم عراق را به رهبر معظم انقلاب رساند و از دست اندرکاران برنامه تشکر کرد.

*مشاور رئیس جمهور عراق اظهار داشت:بزرگترین واقعه قرن اخیر قیام امام خمینی بود که جانی دوباره در کالبد اسلام دمید و بعد از انقلاب با محور قرار دادن مساله فلسطین دوباره خط مقاومت را در جهان اسلام زنده کرد.

سید باقر موسوی همچنین با اشاره به شهادت سردار تقوی عنوان کرد:معتقدات و اهداف ما یکی است و با شهادت سردار تقوی خون ما برای حفظ عتبات عالیات یکی شد.

 

در حال به روز رسانی…

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=8024

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.