تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
4

مصوبه شورا تغییر کند سران فتنه را محاکمه می‌کنیم/ برخی بدنبال فتنه دیگری هستند

  • کد خبر : 2880
  • 11 دی 1393 - 7:33

عصر ایذه: آیت الله آملی لاریجانی گفت: دستگاه قضا مقتدرتر از این است که از محاکمه سران فتنه خوفی داشته […]

عصر ایذه: آیت الله آملی لاریجانی گفت: دستگاه قضا مقتدرتر از این است که از محاکمه سران فتنه خوفی داشته باشد کما اینکه بااقتدار،توانایی خویش را در رسیدگی به پرونده هایی سنگین تر و پیچیده تر نشان داده است.هر گاه مصوبه شورایعالی امنیت ملی درباره حصر سران فتنه تغییر یابد، دستگاه قضایی آماده برگزاری دادگاه آنان است.

.

139305

.

به گزارش پایگاه خبری عصر ایذه به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با تسلیت شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) و تبریک آغاز ولایت و امامت امام زمان(عج) و با آرزوی توفیق برای تمام شیعیان ایران و جهان در پیروی و بهره‌مندی از انوار طیبه ائمه اطهار(ع)، میلاد حضرت مسیح(ع) را به مسیحیان جهان تبریک گفت.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه ائمه اطهار(ع) نعمات بزرگ برای مردم و شیعیان ولایت مدار خلفای خداوند بر زمین هستند و پیروی از آنان توفیق بزرگی در گام برداشتن در  مسیر الهی است، حضرت مسیح(ع) را پیامبر صلح و دوستی و رحمت دانست و گفت: انتظار این است که سران کشورهای غربی و استکباری که خود را پیروان حضرت مسیح می‌دانند در عمل پایبند به تعالیم نورانی آن حضرت باشند.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه در قرآن کریم در میان انبیا بزرگ الهی بعد از مقام پیامبر اسلام شاید بیشترین تاکید بر مقامات و درجات حضرت مسیح(ع) است گفت: بی شک کودکی که در گهواره می‌فرماید: «انی عبدالله آتانی الکتاب و جعلنی نبیا و جعلنی مبارکا اینما کنت» و در ادامه زندگی و رسالت خود صاحب معجزات فراوان باشد، نشان از بزرگی و عظمت مقام اوست و این بزرگی و عظمت در قرآن کریم آمده و بر آن تاکید شده است چرا که اسلام و قرآن همه ادیان الهی و کتب آسمانی قبل از خود را تایید می‌کند و نهایت و غایت رسالت تمام انبیا را یکی می داند و آن توحید است و می‌فرماید: و نزّل علیک الکتاب بالحقِّ مصدّقاً لما بین یدیه و انزل التوراه و الانجیل.

رئیس قوه قضاییه خطاب به سران کشورهای غربی و مروجان اسلام هراسی در دنیا اظهار کرد: چه دینی را سراغ دارید که بهتر از اسلام تمام ادیان و کتب آسمانی را تایید کرده است و واقعا آیا چنین دین رحمت‌مداری، هراس انگیز است؛  بنابراین به تمام مسیحیان دنیا می‌گوئیم که حضرت مسیح مورد تایید قرآن است و ما او را پیامبر صلح و رحمت و دوستی و عدالت می دانیم اما آیا سران کشورهای غربی که خود را پیرو آن حضرت می‌دانند در عمل تابع صلح و دوستی و عدالت و کرامت انسانی هستند؟ مدعیان پیروی از مسیح (ع) چگونه می‌توانند به بهانه‌های مختلف این همه علیه بشریت و پیروان ادیان دیگر از جمله مسلمانان جنایت کنند.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه «متاسفانه سران قدرتهای زورگوی جهان تعالیم انبیای الهی را کنار گذاشته‌اند» افزود: امیدواریم سران کشورهای غربی و مدعیان پیروی از حضرت مسیح که پیامبر صلح و دوستی است به فطرت انسانی و تعالیم انبیای بر حق الهی بازگردند و راه حضرت مسیح(ع) را بپیمایند و بی خود و بی جهت اسلام هراسی را در دنیا ترویج نکنند و به جای آن مروج عدالت واقعی و کرامت انسانی باشند.

رئیس دستگاه قضا در ادامه سخنان خود با گرامیداشت سالروز «حماسه عظیم نهم دی ماه» و با تاکید بر اینکه «آن حماسه عظیم مردمی همچنان نیازمند تحلیل و تبیین است» گفت: «فتنه ۸۸» جریانی بود که اگر ادامه می‌یافت اساس انقلاب اسلامی را به خطر می‌انداخت و چیزی از انقلاب باقی نمی‌گذاشت، اما بحمدالله مردم با بصیرت ایران با حضور به موقع خود چشم فتنه را کور کردند.

آیت الله آملی لاریجانی با اعلام این که «نمی‌گوییم تمام آنهایی که در جریان فتنه بودند قصد براندازی داشتند» تصریح کرد: تمام آنهایی که در جریان فتنه قرار گرفتند برانداز نبودند اما در مسیر براندازی قرار گرفتند و با توطئه بیگانگان و کشورهای غربی هم صدا شدند.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: در جریان فتنه ۸۸ کشورهای غربی و رسانه های انبوهشان هم صدا با برخی فتنه ‌گران عده ای را که در خیابان ها آشوب کردند و اموال عمومی را به آتش کشیدند، مدافعان آزادی نامیدند در حالی که خودشان هم می دانند آزادی و دموکراسی هم قواعد و ابزار و شرایط خاص خود را دارد و مکانیزم انتخابات نیز کاملا واضح و پذیرفته شده است و هیچ گاه در خیابانها و از طریق آشوب و بلوا نتیجه انتخابات مشخص نمی‌شود.
آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه «ادعای تقلب یازده میلیونی دروغ محض است» افزود: به عنوان کسی که در آن مقطع در شورای نگهبان حضور داشتم اعلام می کنم که دروغی بزرگتر از تقلب یازده میلیونی در انتخابات در عالم سیاست وجود ندارد و این دروغ بزرگ نشان می‌دهد که فتنه از قبل طراحی شده بود که اگر نتیجه انتخابات به نفع آنان نشد، این دروغ را مطرح کنند و همزمان به صورت گسترده سران کشورهای غربی از جمله آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی به همراه رسانه های انحصار طلب از این دروغ بزرگ حمایت کردند و پا به میدان گذاشتند در حالی که در روند انتخاباتی خود این کشورها مکانیزم‌های انتخاباتی کاملا پذیرفته شده است و به نتایج و حکمیت‌های انتخاباتی تن می دهند ولو اینکه در باطن آن را قبول نداشته باشند.

رئیس دستگاه قضا گفت: اگر طراحی بیگانگان پشت سر فتنه نبود چرا به یکباره سران کشورهای بیگانه و دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران و تریبون‌های رسانه‌ای آنان به میدان آمدند و لحظه به لحظه آشوب‌های فتنه گران را رصد و گزارش می‌کردند و سران فتنه چطور نفهمیدند که چنین حمایت همه جانبه ای از این فتنه، نشانگر طراحی قبلی و نقشه‌ای برای براندازی است.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه «برخلاف سران فتنه و دنباله روهای آنان، مردم فهیم ایران به خوبی و به موقع متوجه عمق فتنه ها شدند» اظهار کرد چنین رخدادها و فتنه هایی که معمولا با نقشه و دخالت‌ها و حمایت‌های همه جانبه ‌کشورهای سلطه گر در برخی کشورهای دیگر رخ می دهد؛ معمولا چندین سال طول می‌کشد تا جمع شود و چه بسا حتی نتیجه اش براندازی نظام حاکم است اما در ایران حمایت مردم و حضور با بصیرت آنان نقشه های فتنه گران و حامیان آنها را به سرعت نقش بر آب کرد.

رئیس دستگاه قضا «نقش دستگاه قضایی در برخورد با فتنه ۸۸ را قابل دفاع و موجب افتخار» دانست و گفت: دستگاه قضایی مفتخر است که از انبوه فحاشی‌ها، توهین ها و افتراها نهراسید و به خوبی مقاومت کرد و از این به بعد نیز در مقابل فتنه گران و تمام کسانی که بخواهند جریان فتنه را احیا کنند مقتدرانه خواهد ایستاد و به وظایف قانونی خود عمل خواهد کرد.

آیت الله آملی لاریجانی به جایگاه وارزش ولایت فقیه در جریان فتنه ۸۸ و نقش ابعاد مختلف مدیریتی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خنثی نمودن این غائله اشاره کرد و با بیان اینکه «در جریان فتنه شاهد تسامح، صبوری، رحمت و در عین حال استواری و صلابت مقام معظم رهبری بودیم» افزود: متاسفانه معاندان نظام رفتار رئوفانه مقام معظم رهبری در آن جریان را پررنگ نمی‌کنند در حالیکه رهبر معظم انقلاب صبورانه و پدرانه فرصت‌های بی‌نظیری را در اختیار سران فتنه گذاشتند تا آنان به آغوش نظام باز گردند اما فتنه گران از این فرصت استفاده نکردند و موجب هتک حیثیت نظام اسلامی شدند.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به حضور خود در یکی از جلساتی که تمام عوامل و نمایندگان کاندیداها در محضر مقام معظم رهبری بودند گفت: در آن جلسه مطالب بی پرده مطرح و مورد بحث قرار گرفت و نماینده یکی از کاندیدها که اکنون نیز مسئولیتی در نظام دارد گفت «… اینگونه نیست که بگوییم تقلب گسترده شده، اما بحثمان  بر سر حاشیه‎‌‌هایی است که موجب اخلال در روند انتخابات شده است …»، اما در عین حال دیدیم که سران فتنه با نامه پراکنی و اظهارات خود و تکرار دروغ‌ تقلب، فتنه را مشتعل کردند.

رئیس قوه قضاییه گفت: متاسفانه با وجود رافت نظام اسلامی اکنون می بینیم که برخی‌ها طلبکار نظام هم شده‌اند و می‌خواهند با طرح پاره‌ای ادعاها فتنه جدیدی راه بیندازند و در حالیکه خودشان در آن زمان در مسیر براندازی بودند ولی اکنون می‌خواهند جریان فتنه را کمرنگ کنند و آن را در حد یک بحث شخصی که مشمول مرور زمان شده و باید فراموش شود؛ پایین بیاورند.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه «فتنه گران به نظام اسلامی ایران، آرمان شهدا و امام راحل(ره) ظلم و خیانت کردند و تضمینی وجود ندارد که دوباره نخواهند روش خود را ادامه دهند» گفت: عده‌ای از فتنه گران در حالی مدعی اطاعت از آرمان‌های امام و انقلاب هستند و زیر پرچم حضرت امام (ره) سینه می زنند ولی گویا فراموش کرده اند حضرت امام(ره) گفته‌اند که ولایت فقیه دنباله ولایت ائمه اطهار و رشحه‌ای از رشحات آن است. چگونه می‌توان فراموش کرد که برخی از سران فتنه دختر فراری را شهید جا زدند و در مراسم فوت وی شرکت کردند و نظام را متهم به قتل وی کردند و موجبات وهن نظام اسلامی و انقلاب و خوراک تبلیغاتی برای دشمنان فراهم آوردند و بعد همه فهمیدند که این یک دروغ بزرگ است.

آیت الله آملی لاریجانی به تکرار برخی اظهارنظرها درباره غیرقانونی بودن حصر سران فتنه اشاره کرد و با غلط دانستن این موضوع که «حصر سران فتنه غیرقانونی است» گفت: حصر سران فتنه مصوبه شورای عالی امنیت ملی بوده است و براساس مصالح نظام تصویب شده و کسانی که می گویند حصر غیر قانونی و خلاف قانون اساسی است، تنها نیمی از قانون اساسی را قبول دارند در حالی که باید همه قانون اساسی را دید و دانست که بر حسب اصل ۱۷۶ قانون اساسی شورای امنیت ملی وظایفی دارد و ساز و کار مصوبات آن و اعتبار و حجیت آن نیز کاملا مشخص و روشن است.

رئیس دستگاه قضا با اعلام اینکه «ما نمی گوییم در شورای عالی امنیت ملی تفهیم اتهامی صورت گرفته و یا در شورای امنیت ملی محکمه‌ای شکل گرفته است» افزود: شورای عالی امنیت ملی بر حسب وظایف خود و براساس مصالح نظام مصوبه داشته که کاملا درست و قانونی است و جلوی تحرک و تحریک فتنه گران برای فتنه های آینده را گرفت.

آیت الله آملی لاریجانی با تاکید مجدد بر اینکه در باره مسائل مختلف از جمله شرایط و دلائل حصر و یا موضوع ولایت فقیه و مسایل دیگر باید استناد به قانون اساسی استنادی همه جانبه و مبتنی بر تمامی اصول قانون اساسی باشد گفت: اصول قانون اساسی درباره حفظ حقوق شهروندان و عدم تعرض به جان و مال و حقوق و مسکن و شغل آنان کاملا واضح و مشخص است ولی در عین حال در اصل بیست و دوم قانون اساسی استثناء آن را نیز آورده است: «مگر در مواردی که قانون تجویز کند». امنیت و مصالح ملی و نظام که اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی است، می‌تواند استثناء در قانون را تشکیل دهد.

رئیس دستگاه قضا با طرح این موضوع که «تکرار ادعای خلاف قانون بودن حصر سران فتنه و پاسخ ندادن به آن این گمان را در باور مدعیان به وجود آورده که حرفشان درست است» به ادعای تکراری دیگر عوامل فتنه درباره محاکمه نشدن سران فتنه و دلائل آن پرداخت واعلام کرد: عوامل فتنه و برخی حامیان آنان همواره می پرسند که چرا سران فتنه محاکمه نمی شوند؛ و حتی پا فراتر گذاشته و می گویند که نظام و دستگاه قضایی حرفی برای گفتن ندارد و جرات ندارد که سران فتنه را محاکمه کنند اما پاسخ ما این است که دستگاه قضایی بسیار مقتدرتر از این است که از محاکمه سران فتنه خوفی داشته باشد. کما اینکه با صلابت و اقتدار، توانایی خویش را در  رسیدگی به پرونده هایی به مراتب سنگین تر و پیچیده تر از اینها نشان داده است.

رئیس دستگاه قضا «مصوبه شورایعالی امنیت ملی درخصوص حصر سران فتنه» و «اظهار نظرهای صریح برخی عوامل فتنه درباره اینکه گفته‌اند اصلا نتیجه محاکمه برایشان مهم نیست و آنان تریبونی می‌خواهند که حرفهای خود را بزنند» را دو ملاحظه و دلیل دستگاه قضا برای برگزار نکردن دادگاه سران فتنه اعلام کرد.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه هر گاه مصوبه شورای عالی امنیت ملی در خصوص حصر سران فتنه تغییر یابد، دستگاه قضایی آماده برگزاری دادگاه سران فتنه است گفت: البته باید بگوییم دادگاه جای درد دل کردن سران فتنه و سخن پراکنی و تحریک عواطف مردم نخواهد بود و این افراد در دادگاه باید از خود و عملکردشان دفاع کنند و پرونده این افراد نیز به اندازه کافی مملو از موارد اتهامی است.
آیت الله آملی لاریجانی در پایان گفت: نظام اسلامی و مردم با بصیرت ما مجال برپایی مجدد بساط فتنه را نخواهد داد.

رئیس دستگاه قضا در پایان سخنان خود به رزمایش اخیر نیروهای مسلح ارتش اشاره کرد و با تقدیر از عملکرد نیروهای مسلح کشور اقتدار نظامی آنان را موجب اقتدار سیاسی و امنیت و آرامش کشور دانست.

منبع: دانا

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=2880

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.