تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
6

نشانه‌های فروپاشی قریب الوقوع جبهه تروریستی ــ تکفیری

  • کد خبر : 3151
  • 14 دی 1393 - 8:12

عصر ایذه: سال ۲۰۱۴ میلادی در حالی به پایان رسید که گروه‌های تروریستی و در رأس آنها داعش متحمل شکست‌های […]

عصر ایذه: سال ۲۰۱۴ میلادی در حالی به پایان رسید که گروه‌های تروریستی و در رأس آنها داعش متحمل شکست‌های سنگین در سوریه و عراق شدند و نشانه‌هایی مبنی بر فروپاشی قریب الوقوع و نابودی نهایی جبهه تروریستی تکفیری صهیونیستی آشکار شد.

.

 

به گزارش پایگاه خبری عصر ایذه به نقل از  خبرگزاری تسنیم، جبهه تروریسم و حامیانش به‌ویژه غربی‌ها که درصدد اجرای سناریوی تقسیم و تجزیه کشورهای منطقه بودند، روزهای سختی را در ماه‌های پایانی سال گذشته میلادی تجربه کردند و البته با شکست‌ها و ناکامی‌های بزرگی هم در جنگ با ارتش‌های عراق و سوریه و نیروهای مردمی روبه‌رو شدند.

در عراق به‌لطف وجود مرجعیت عالی دینی هوشیار و بصیر و حلقه زدن مردم بر گرد آن، نیروهای ارتش عراق با تکیه بر فتوای جهاد با تروریست‌ها و سرازیر شدن هزاران داوطلب مردمی به جبهه‌های نبرد با تکفیری‌ها، ماه‌های پایانی سال گذشته میلادی شاهد شکست‌های سنگین تروریست‌های داعش حتی با وجود حمایت ائتلاف ادعایی آمریکایی عربی ضدداعش بود.

در سوریه هم همان‌طور که یک رسانه لبنانی گزارش داده بود تروریست‌های مستقر در منطقه قلمون سوریه، متحمل شکست‌های سنگینی شده‌اند که فراتر از سطح تصورات آنها بوده است و هرروز حلقه محاصره آنها از سوی ارتش سوریه و نیز در آن سوی مرزها از سوی ارتش و حزب‌الله لبنان تنگ‌تر و تنگ‌تر می‌شود.

جنایات هولناکی که تروریست‌های تکفیری به نام دین اسلام مرتکب می‌شوند و اکثر قربانیان آنها را هم مسلمانان تشکیل می‌دهد، جای هیچ شکی را بر هیچ کس باقی نمی‌گذارند که غربی‌ها و متحدان منطقه‌ای آنها، تروریست‌های مزدور را از کشورهای مختلف با هدف به زانو درآوردن سوریه مقاوم و تجزیه عراق جذب کرده بودند، اما با وجود حمایت‌های همه‌جانبه نظامی و اقتصادی از مزدورانشان، آنها را در باتلاقی رها کردند که نجات و رهایی از آن بسیار دشوار است.

اوسکار کریچی از استادان علوم سیاسی جمهوری چک گفته است حوادثی که منطقه خاورمیانه و همچنین اوکراین شاهد آن است، ناشی از طرحهای تجزیه است که غربی‌ها درصدد اجرای آن هستند.

به‌گفته وی، نقشه‌های جدیدی برای مرزهای منطقه خاورمیانه بلافاصله پس از جنگ آمریکا علیه افغانستان در سال ۲۰۰۱ میلادی آشکار شد.

این استاد اروپایی تصریح کرده است حوادثی که منطقه خاورمیانه و همچنین اوکراین شاهد آن است، با تلاش‌های غربی‌ها برای ایجاد هرج و مرج مرتبط است.

.

.

پیام حضور بشار اسد در محله جوبر

حضور بشار  اسد در جمع سربازان ارتش سوریه که در حال انجام مأموریت دفاع از کشور در برابر تروریست‌های مزدور هستند، پیام‌های مختلفی به‌همراه دارد.

یکی از مهمترین پیام‌های این حضور این است که ارتش، ملت و حاکمیتی که رویکرد مقاومت را در پیش گرفته است، ضامن حفظ و نجات سوریه است.

به‌اعتقاد تحلیلگران عرب، اینکه بشار اسد رئیس جمهور سوریه خطر نبردها در محله جوبر را انتخاب کرده و این‌گونه صفحه سال ۲۰۱۴ میلادی با حضور در جمع نیروهای ارتش سوریه پیچانده می‌شود، نشان می‌دهد که میدان نظامی تنها چیزی است که می‌تواند ژنو یک و ژنو دو را تفسیر کند و عامل تعیین کننده و سرنوشت‌ساز در گفت‌وگوهای مسکو میان دولت سوریه و گروه‌های مخالف است.

روزنامه الشروق تونس نوشته است برگهای برنده گفت‌وگو از زمین و نه از فضای رسانه‌ای و نه از هتلهای آنکارا، دوحه، پاریس و لندن، آغاز می‌شود.

به‌نوشته این روزنامه، آخرین پیام شام (حضور اسد در جوبر) در سال ۲۰۱۴ و  اولین پیام در سال ۲۰۱۵ میلادی این است که سوریه در جنگ کثیفی که علیه این کشور به راه افتاده است، ایستادگی و مقاومت کرده است و هرگز با هیچ مذاکرات یا گفت‌وگوهایی که دربرگیرنده سه شرط اساسی نباشد، موافقت نخواهد کرد که این سه شرط به‌شرح زیر است:
ــ گفت‌وگو سوری سوری باشد.

ــ هر گفت‌وگویی از مسئله مبارزه با تروریسم آغاز شود.

ــ هر گفت‌وگویی به اراده ملت سوریه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر احترام بگزارد، انتخاباتی که با رأی قاطع و اعتماد مجدد ملت سوریه به بشار اسد همراه شد.

این روزنامه، حضور بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در جوبر و در جمع سربازان ارتش سوریه در خط مقدم نبرد با گروه‌های تروریستی را حاوی این پیام دانسته است: “سوریه هرگز سقوط نخواهد کرد و تسلیم نخواهد شد و اینکه سوریه با تروریسم و کشورهایی روبه‌رو است که از آن حمایت می‌کنند و منتظر سالها نمی‌ماند تا سرنوشت خود را تعیین کند”.

پایان قریب الوقوع افسانه داعش

در نیمه دوم دهه هشتاد قرن گذشته، نشانه‌های اولیه فروپاشی ارتش بعثی صدام که وارد جنگ ظالمانه ضد ایران شد، شروع به آشکار شدن کرد، در آن زمان آهنگ فرار از ارتش بعثی و تخلف از انجام خدمت اجباری (سربازی) و ذخیره افزایش یافت و بسیاری از عراقی‌ها به جنوب و برخی به منطقه کردستان عراق برای مخفی شدن و فرار از آن جنگ تحمیلی علیه ایران، پناه بردند چرا که این جنگ را جنایتی علیه کشور و ملت همسایه می‌دانستند.

فروپاشی فراگیر و گسترده ارتش بعثی صدام هنگام اشغال کویت و شکست رژیم به دست مهمترین حامی‌اش یعنی آمریکا صورت گرفت و امروز همان سناریو در حال تکرار درباره گروه تروریستی داعش است، زیرا آهنگ فرار از این گروه هرروز تشدید می‌شود و بسیاری از کسانی که از اروپا و کشورهای عربی به این گروه تروریستی تکفیری پیوسته بودند، اکنون به‌دنبال راه‌های نجات و خلاصی از گرداب وحشتناکی هستند که در آن گرفتار شده‌اند، وضع گروهک داعش به‌حدی وخیم شده است که سران آن، جوانان را در موصل مجبور به پیوستن به این گروه تکفیری می‌کنند.

فرار سرکردگان داعش از میدان نبرد از ترس قتل با وجودی که آنها به‌زعم خود می‌خواستند در راه خدا به شهادت برسند، یکی دیگر از نشانه‌های فروپاشی و نابودی قریب الوقوع داعش تکفیری است.

گسترش موج فرار میان تروریست‌های داعش، سرکردگان این فرقه وهابی صهیونیستی را بر آن  داشت تا جوخه‌های مرگ را پشت جبهه‌ها تشکیل دهند و ده‌ها نفر از فرماندهان خود را به‌سبب سرپیچی از فرامین خود اعدام کنند.

داعش یک گروه متجاوز و کاملاً بیگانه در عراق و سوریه است و قطعاً پایان این گروهک تکفیری به دست مردم این دو کشور رقم خواهد خورد.

مشکل داعش این است که سرکردگان آن نمی‌توانند به راهبردهای جنگی بیندیشند، آنها تجربه کافی برای اداره نبردها را ندارند، هر سرکرده نظامی در رده‌های پایین می‌داند که جنگ جبهه‌ها بی‌نهایت هزینه دارد و مستلزم امکانات بسیار بالا است، صدام دیکتاتور معدوم عراق با تمام  امکانات خود اعم از تکنولوژی نظامی و سلاح‌های کشتار جمعی و ارتش وی که بیش از دو میلیون نفر بود، نتوانست حتی با وجود حمایت گسترده غربی‌ها و رژیم‌های مرتجع عرب در جنگ تحمیلی هشت‌ساله علیه ایران و حتی اشغال کشور کوچک کویت به موفقیتی دست یابد، بنابراین داعش که یک گروه چندملیتی با اهداف ترسیم شده از سوی اربابان آمریکایی صهیونیستی و برخوردار از دلارهای اهدایی و بی‌حساب و کتاب سران مرتجع عرب و حمایت‌های آنهاست، چگونه می‌تواند در جبهه‌های متعدد که از حلب و رقه در سوریه تا جلولاء و سعدیه در امتداد مرزهای دو کشور قرار دارد، به پیروزی برسد؟

جنگی که تروریست‌های داعش در سوریه و عراق و مناطق دیگر به راه انداخته‌اند، یک جنگ کاملاً انتحاری است که ابزار عملیات جنایتکارانه‌اش، انفجار خودروها و کمربندهای انفجاری است و داعش از چنین عملیاتی هرگز سودی نخواهد برد و تنها نتیجه آن کشتار انسان‌های بیگناه و متضرر شدن تأسیسات زیربنایی و منازل و دارایی‌های مردم و همچنین کشته شدن اعضای آن در راه هدفی است که هیچ موجودیتی ندارد، در راه تشکیل امپراطوری ادعایی اسلامی که این رؤیایی است که هیچ انسان عاقلی در طول چهارده قرن هرگز در مخیله‌اش نمی‌گنجید.

بنابراین جنگ علیه داعش به پایان راهش نزدیک می‌شود، زیرا هیچ مسئله‌ای که داعش به‌خاطرش بجنگد، وجود ندارد و نه سلاحی که بتواند در مقابل اراده ملتهای عراق و سوریه مقاومت کند، جوانانی که پس از برملا شدن حقیقت و ماهیت این گروه تروریستی و اثبات دروغ بودن ادعاهایش به جبهه‌های نبرد با این گروه تکفیری می‌شتابند و در این بین فتوای مرجعیت آگاه و بیدار در عراق و تشکیل نیروهای داوطلب مردمی انگیزه و نیرومحرکه قوی به ارتش و پلیس عراق بخشیده تا امیدها برای نابودی این گروه تکفیری در آینده نزدیک افزایش یابد.

یک تحلیلگر عراقی گفته است تاریخ به‌زودی ثبت خواهد کرد که باند تروریستی داعش، شکست بزرگ خود را در سال ۲۰۱۴ میلادی در عراق متحمل شد، این گروهک تکفیری که در ماه ژوئن سال گذشته بنا به عوامل و دلایل متعدد تحت شعار فریبنده “ما داریم می‌آییم، ای بغداد” حملات وحشیانه خود را به عراق آغاز کرد، هرچند توانست شهر قدیمی و باستانی موصل و مناطق دیگر را اشغال کند، اما نتوانست طرح نهایی خود یعنی اشغال بغداد را اجرا کند، چرا که با سد مستحکمی به‌نام مرجعیت عالی دینی و فتوای تأثیرگذارش برای جهاد و مبارزه با این گروهک تکفیری روبه‌رو و متحمل شکست‌های سنگین شد و نتیجه آن آزادسازی شهرها و روستاهای متعددی از لوث این گروهک صهیونیستی وهابی بود که همچنان این روند موفقیت آمیز در عراق از سوی ارتش و نیروهای داوطلب مردمی ادامه دارد.

توطئه طراحی شده در سال گذشته این بود که داعش پس از اشغال موصل، بغداد را هم فتح کند و بر تمام عراق مسلط شود، اما بنا به عوامل گفته شده، تکفیری‌ها نه‌تنها نتوانستند به هدف نهایی خود دست یابند، بلکه مناطقی را که اشغال کردند،‌ یکی پس از دیگری با تحمل تلفات و خسارت‌های سنگین از دست داده‌اند و روند ناکامی‌های‌شان در ماه‌های پایانی سال گذشته میلادی به اوج خود رسید تا نشانه‌های آغاز فروپاشی این گروهک متجاوز در مناطق مختلف آشکار شود.

داعش امروز پس از آنکه چند ماهی سیر صعودی را طی می‌کرد، در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و همان‌طور که حیدر العبادی نخست وزیر عراق وعده داده است، سال جدید میلادی سال شکست کامل داعش و پیروزی کامل ملت و دولت عراق خواهد بود.

.

.

العبادی تأکید کرده بود: عزم و اراده ما بر این قرار گرفته است که سال جدید میلادی، سال پاک‌سازی کامل عراق از لوث تروریست‌های داعش و بازگشت آوارگان به شهرها و روستاهای‌شان و آغاز عملیات بازسازی شهرهای آزادشده باشد.

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه هم هنگام بازدید از سربازان ارتش سوریه در خط مقدم نبرد با تروریست‌ها در منطقه جوبر بر عزم دولت، ارتش و ملت سوریه برای در هم پیچاندن طومار تروریسم تأکید کرده بود.

ارتش سوریه هم موفقیت‌های چشمگیری در نبرد با تروریست‌هایی که به‌گفته مقامات این کشور از هشتاد و سه کشور جهان برای اجرای توطئه شوم غربی صهیونیستی و اعراب مرتجع به سوریه سرازیر شده‌اند، به دست آورده است.

درخواست وزیر اوقاف مصر برای تشکیل جبهه یک‌پارچه عربی برای مقابله با تروریسم هم یکی دیگر از نشانه‌های نزدیک بودن زمان فروپاشی نهایی داعش و همقطارانش قلمداد می‌شود.

بنابراین با نگاهی به تحولات پرشتاب در کشورهای عراق و سوریه که گرفتار آفت خانمان‌سوزی به‌نام داعش علاوه بر گروه‌های تروریستی دیگر شده‌اند، باید گفت موفقیت‌های تحسین برانگیز ارتش‌های عراق و همچنین سوریه در نبرد با تروریست‌های مورد حمایت غربی‌ها، رژیم صهیونیستی و رژیم‌های مرتجع عرب، حاوی این پیام است که طرح داعشی آمریکا و اسرائیل و مزدوران منطقه‌ای آنها کاملاً شکست خورده است و اگر روند موفقیت‌ها و پیروزی‌های دولت‌های سوریه و عراق همین‌گونه ادامه یابد، زمان چندانی به کوبیده شدن آخرین میخ بر تابوت داعش و طرح خطرناک اربابان آمریکایی صهیونیستی نخواهد ماند.

منبع: تسنیم

 

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=3151

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.