تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
7

نکته ها از ابهامات اجرای طرح ۸۸۰هزار هکتاری که ۵۵۰هزار هکتار شد!

  • کد خبر : 845
  • 01 دی 1393 - 9:02

عصر ایذه: برای رونق کشاورزی استان هم تمام نگاه های به طرح ۸۸۰ هزار هکتاری بود که ۵۵۰ هزار هکتار […]

عصر ایذه: برای رونق کشاورزی استان هم تمام نگاه های به طرح ۸۸۰ هزار هکتاری بود که ۵۵۰ هزار هکتار شده است و آرزو می کنیم کمتر از اینها نشود طرح اولیه که از برکت حضور مقام معظم رهبری به استان بود برای رونق کشاورزی در خوزستان از جانب معظم له مطرح شد.

.

.

به گزارش عصر ایذه به نقل از رهیاب،این روزها که نفت را فقط از استان می برند و دودش برای ما می ماند باید گفت یک خوزستان مانده و یک کشاورزی!

برای رونق کشاورزی استان هم تمام نگاه های به طرح ۸۸۰ هزار هکتاری بود که ۵۵۰ هزار هکتار شده است و آرزو می کنیم کمتر از اینها نشود طرح اولیه که از برکت حضور مقام معظم رهبری به استان بود برای رونق کشاورزی در خوزستان از جانب معظم له مطرح شد.

طرحی که باعث شکوفایی کشاورزی در کشور خواهد شد و می تواند ایران را به یکی از قطب های غرب آسیا در زمینه کشاورزی تبدیل کند اما این طرح تا امروز فقط  روی کاغذ بوده و پیشرفت لاک پشتی داشته است با آمدن دولت یازدهم و عنایت مقام معظم رهبری دوباره جان تازه ای گرفت اما با همه محاسنی که کلیت این طرح دارد معایبی هم وجود دارد که در کلام مسئولین استانی از گوشه کنار به گوش می رسد که موجب نگرانی است در همین راستا سیدشکرخدا موسوی نماینده مردم اهواز حمیدیه ،باوی و کارون در خصوص طرح ۵۵۰ هزار هکتاری گفت:این طرح متاسفانه دچار یک سری مشکلات و ضعف های کیفیتی است  زمانی که این طرح بحثش بود قرار بود ۸۰۰ هزار زمین دیم را به زمین آبی تبدیل کنیم متاسفانه بنای این طرح اشتباه بود و خشت اول چو بنهاد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج.

وی ادامه داد:الان بجای اینکه ما بیاییم زمین های بایر بدون آب را احیا کنیم رفتیم سراغ زمین های دیگر، ۹۹ درصد زمین هایی که متولیان بخش کشاورزی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان دارند کار می کنند زمین های آبی است.

نماینده مردم در مجلس مشکل دیگر طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را مشکل مالکیت زمین ها خواند و افزود: مشکل دیگر مالکیت این زمین هاست متاسفانه این زمین ها ،زمین هایی است که مال مردم فقیر نیستند مال یک عده آدم پولدار است که دولت دارد هر هکتاری ۱۶میلیون تومان هزینه می کند در حالی که ما می گوییم کسی که دستش به دهنش می رسد خودش برود زمینش را احیا کند چرا دولت برود زمین آن را احیا کند .

وی ادامه داد:من سوال کردم از وزیر در این رابطه که شما نه زمین دیمی را به آبی تبدیل کردید نه زمین آدم های آدم مستحق را نه زمین های بایر را به آبی تبدیل کردیداینا ایرادات مهم این طرح است و متاسفانه به تعبیری مدیران کشاورزی خوزستان هم از این موضوع گذشتند ماهم جایی یک ایرادی گرفتیم که به آنها بسیار برخورد ولی اینها واقعیت های طرح کشاورزی و کارهای بزرگی شد و دولت یازدهم و مقام معظم رهبری برای این طرح سنگ تمام گذاشتند برای این طرح ،این پول در استان آمد اما کار درست پیش نمی رود .

 

از طرفی چنگلوایی مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به تامین نشدن آب این طرح اظهار داشت:سازمان آب و برق قصد دارد با عدم تخصیص آب کافی به کشاورزان، طرح ۵۵۰ هکتاری موسوم به طرح مقام معظم رهبری را غیر اجرایی و غیر عملی کند.

وی ادامه داد:آیا دفاع از حقوق کشاورزان و مطالبه آب برای کشاورزان کم کاری است ؟شمسایی می­خواهد با تخصیص آب ۶۰ درصدی به کشاورزان طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را غیر عملی کند.

در تایید گفته های این مدیر استانی ، سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز در گفت و گو با خبرنگار رهیاب در خصوص حاشیه های به وجود آمده بر سر تامین آب طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اظهار داشت:ما چرا بحث ها را خیلی شفاف نمی کنیم؟ در برنامه پایش از وزیر جهاد پرسیدم و وی اعلام کرد که برای ۵۵۰ هزار هکتار فقط ۳۰۷ هزار هکتار مجوز آب داده شده است.

وی ادامه داد:ما به مدیران استان می گوییم بیایید کنار هم مجوز آب بقیه این طرح را بگیریم تا تمام طرح ۵۵۰ هزار هکتار محقق شود ما که اصل خدمات را زیر سوال نمی بریم.

نمایندگان و مدیر کشاورزی استان اینگونه می گویند اما مدیران اجرایی استان از استاندار گرفته تا معاونینش تمام قد فقط خوبی می گویند

امیدواریم صاحب نظران برای بهتر اجرایی شدن این طرح حیاتی وارد صحنه شوند و معایب و ایرادات این طرح را مطرح کنند و مسئولین اجرایی هم برای حل این معایب اقدام عملی کنند نه اینکه فقط در مصاحبه های خود بگویند همه چی آرومه و خوزستان از قدوم آنها گل و بلبل شده است.

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=845

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.