تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
6
کارشناس حقوقی در گفتگو با عصر ایذه/

وظیفه شهرداری توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات برای همه‌ی شهروندان است

  • کد خبر : 47374
  • 11 خرداد 1395 - 16:15
وظیفه شهرداری توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات برای همه‌ی شهروندان است

فتحی مقدم گفت: وظیفه شهرداری توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات برای همه شهروندان است و شهرداری ایذه نیز بی نصیب از این مقوله نیست.

کارشناس مسائل حقوقی در گفت‌و‌گو باخبرنگار عصر ایذه، اظهار داشت: وظیفه شهرداری توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات برای همه شهروندان است و شهرداری ایذه نیز بی‌نصیب از این مقوله نیست.

 

مهران فتحی مقدم افزود: کسانی که نعمت سلامتی را از دست داده یا کمتر از آن بهره‌مند هستند، بیش از کسانی که در سلامت کامل به سر می برند، از درگاه خداوند قدردان و شاکرند، آنها به این نکته به خوبی واقفند که اگر خداوند نعمتی را از آدمی دریغ کند، جایگزینی بسیار بهتر به او می دهد که یکی از برترین این نعمت های جایگزین، صبوری و شکرگزار بودن است.

 

این مدرس دانشگاه در ادامه تصریح کرد: البته این محرومیت ها و محدودیت های ایجاد شده برای برخی انسان ها، آزمونی برای مسئولان و متخصصان و مهندسان هم هست تا آنها با دانش و درایت خود محیط زندگی را برای آنهایی که از سلامت کامل برخوردار نیستند یا بر اثر کهولت سن، بخشی از توانمندی های خود را از دست داده اند، فراهم کنند.

فتحی مقدم اظهار داشت: ما وظیفه داریم نه تنها برای رفاه حال کم توانان و ناتوانان، که برای ادای دین و قدردانی از خداوند، شرایطی را فراهم کنیم که این افراد در کمال آرامش و امنیت از محیط خود بهره برداری کرده و مشکلی برای زندگی، بخصوص در محیط هایی شهری دراستفاده از معابر نداشته باشند.

 

مدرس آموزشگاه‌های رانندگی با بیان اینکه امروزه شهرها بسیار گسترده شده و امکانات آنها نیز به همین نسبت رشد بالایی داشته است، اضافه کرد: متاسفانه حاکمیت افرادی که کمتر با مشکلات جسمانی مواجه بوده و توجه چندانی به این حوزه نداشته اند، مانع از توسعه شهرها و امکانات به گونه‌ای شده که با نیازهای این گروه ها نیز همخوانی داشته باشد.

 

photo_2016-05-31_20-42-09

 

وی ضمن تاکید بر آگاهی مردم از حقوق شهروندی خود، تصریح کرد: همه شهروندان باید از حقوق مساوی که بعنوان اساس و پایه شکل گیری شهرها و اعمال قوانین شهرنشینی است، استفاده کنند که پرداخت مالیات یکی از ضمانت های اجرایی این اصل می باشد.

 

مهران فتحی مقدم افزود: هم اکنون تعداد زیادی از شهرهای جهان به سمت مناسب سازی معابر، امکانات و در مجموع زیرساخت های شهری روی آورده و می‌کوشند فضاهای شهری را به گونه ای طراحی کنند که در آن سهم همه مردم اعم از سالم، کم توان یا ناتوان در نظر گرفته شود.

 

1392-04-31-03

 

این مدرس دانشگاه بیان داشت: شهرداری هم به عنوان یکی از دستگاه‌های خدمات عمومی که حفظ و صیانت از حقوق شهروندی را باید در اولویت برنامه های خود قرار دهد ، باید تلاش کند تا با دعوت از اساتید فن این حوزه، نسبت به آموزش، اطلاع رسانی و اجرای طرح های مناسب سازی اقدام کند.

 

فتحی مقدم در پایان گفت: شهرداری باید اصل مناسب سازی معابر و امکانات، بخصوص در همه طرح های عمرانی و ساخت و سازهای شهری را مد نظر قرار دهد، تا در آینده شاهد بروز مشکلات بسیار کمتری برای شهروندان کم توان یا ناتوان در استفاده از امکانات و معابر شهری باشیم.

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=47374

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.