تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
5

پرسپولیس و استقلال روی دست ماندند/ میزبانی جام ملتها پرید

  • کد خبر : 8676
  • 21 اسفند 1393 - 20:59
پرسپولیس و استقلال روی دست ماندند/ میزبانی جام ملتها پرید

عصر ایذه: عدم برگزاری مزایده استقلال و پرسپولیس، اتهام کم‌کاری به یک فوتسالیست، از دست رفتن میزبانی جام ملت‌های آسیا […]

عصر ایذه: عدم برگزاری مزایده استقلال و پرسپولیس، اتهام کم‌کاری به یک فوتسالیست، از دست رفتن میزبانی جام ملت‌های آسیا و قهرمانی تیم فوتسال زنان شرکت حفاری در لیگ از مهم‌ترین اتفاقات هفت روز گذشته ورزش بوده است.

 

1617160

 

طی هفت روز گذشته اتفاقات مختلف و زیادی در ورزش ایران رخ داد که به صورت گذرا به بخشی از مهم‌ترین اتفاقات هفته گذشته اشاره می‌شود:

* شرکت حفاری قهرمان لیگ فوتسال بانوان شد
هفته پایانی لیگ برتر فوتسال بانوان در حالی برگزار شد که تیم شرکت ملی حفاری به عنوان قهرمانی این مسابقات رسید. شرکت حفاری در آخرین دیدار خود به مصاف تیم کاسپین رفت و موفق شد با نتیجه ۶ بر ۲ حریفش را شکست بدهد و به عنوان قهرمانی لیگ برسد.

* کناره‌گیری مشکوک مربی تیم فولاد خوزستان
نعیم سعداوی مربی تیم فوتبال فولاد خوزستان به یکباره از همراهی این تیم خودداری کرد و در تمرینات و مسابقه این تیم حضور نیافت. وی با رد شایعه اختلافش با دراگان اسکوچیچ سرمربی فولاد، اعلام کرد که قصد ندارد فعلا با مطرح کردن مشکلات حاشیه‌ای مشکلی برای باشگاه فولاد خوزستان ایجاد کند اما در آینده همه چیز مشخص می‌شود.

* تعلیق و رفع تعلیق مهاجم پرسپولیس
طبق رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و پیرو شکایت باشگاه نساجی مازندران از محمد عباس‌زاده مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس به خاطر پرداخت نشدن ۲۵۰ میلیون تومان پول رضایت‌نامه این بازیکن که برای باشگاه پرسپولیس صادر شده بود، فعالیت‌های فوتبالی این مهاجم به حالت تعلیق در آمد و وی بازی تیمش با تراکتورسازی را از دست داد. با این حال وکیل عباس زاده روز سه شنبه خبر داد که موکلش رفع تعلیق شده است.

* سهولت تبادل بازیکن بین دو لیگ ایران و ژاپن
مهدی تاج رئیس سازمان لیگ اعلام کرد: در قرارداد جدیدی در راستای خواهر‌خواندگی با لیگ ژاپن امضا کردیم، مقرر شد بازیکنان ژاپنی در تیم‌های لیگ برتر ایرانی بدون آنکه جزو ۴ سهمیه خارجی محسوب شوند برای ما بازی کنند. بازیکنان ایرانی هم بدون آنکه سهمیه بازیکنان خارجی محسوب شوند می‌توانند در لیگ ژاپن به میدان بروند.

* اتهام حسین شمس به یک بازیکن فوتسال
هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتسال در حالی برگزار شد که در یکی از این مسابقات تیم تاسیسات دریایی موفق شد با نتیجه ۴ بر ۲ حریفش را شکست بدهد و یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک شود. در پایان این مسابقه، حسین شمس سرمربی تیم مس یکی از بازیکنان تیمش را به کم کاری و تبانی با تیم تاسیسات متهم کرد. اتهامی که قرار شد باشگاه مس آنرا بررسی کند.

دیدار تیمهای فوتسال ماهان تندیس و شهید منصوری

* استارت تغییرات در فدراسیون بسکتبال
تغییرات فدراسیون بسکتبال در پست‌های مختلف صورت گرفت. حمید خمجانی، دبیر فدراسیون جای خود را به مسعود عماری داد و مسعود قاسمی به عنوان سرپرست جدید کمیته مربیان و به جای محمود پورشرفی انتخاب شد. عباس آقاکوچکی هم به عنوان مشاور و سرپرست تیم ملی بزرگسالان انتخاب شد. خشایار ثابتی هم به عنوان سرپرست کمیته آموزش فدراسیون بسکتبال کار خود را آغاز کرد.

تیم لیگ دسته اولی از مسابقات کنار کشید
حوادث و اتفاقات بازی دو تیم دسته اولی راهیان کرمانشاه و سیاه جامگان مشهد چند روزی ادامه داشت و به جایی رسید که باشگاه سیاه جامگان اعلام کرد به خاطر این اتفاقات از مسابقات کناره گیری کرده است. در بیانیه سیاه جامگان آمده بود: « با توجه مسائل مطرح شده، این باشگاه با محکوم کردن هتک حرمت ساحت مقدس قرآن کریم توسط عوامل منتسب به باشگاه راهیان کرمانشاه، به سازمان محترم لیگ فوتبال ایران اعلام می‌دارد تا مشخص شدن وضعیت هتاکان به کلام خدا، در ادامه مسابقات لیگ دسته اول حاضر نخواهد شد و خواستار برخورد جدی با عوامل این اتفاقات شرم‌بار می‌باشد».

سخنگو و عضو هیات مدیره استقلال عزل شد
با حکم بهرام افشارزاده، سعید افجه‌ای ابتدا از سخنگویی باشگاه استقلال و سپس از عضویت در هیات مدیره این باشگاه عزل شد. افشارزاده بعد از این تصمیم تاکید کرد که افجه‌ای با مصاحبه‌هایش برای استقلال حاشیه‌سازی می‌کرد.

قهرمانی ورامین در لیگ تکواندو
هفته پایانی لیگ برتر تکواندوی مردان به میزبانی خانه تکواندو برگزار شد و شهرداری ورامین عنوان قهرمانی و دانشگاه آزاد عنوان نایب‌ قهرمانی را کسب کردند.

* برتری تیم بسکتبال دانشگاه آزاد مقابل مهرام
در ادامه رقابت‌های هفته هفتم لیگ حرفه‌ای بسکتبال پتروشیمی بندر امام که به مشهد رفته بود مقابل ثامن این شهر ۱۰۳ بر ۶۰ به برتری رسید. شهرداری گرگان در دیدار با صنایع ماهشهر که میهمان بود موفق شد ۷۶ بر ۷۳ پیروزی از آن خود کند. پمینای اصفهان که به قزوین رفته بود مقابل هفت الماس این شهر برد خارج از خانه ۷۷ بر ۷۰ را کسب کرد. در حساس‌ترین بازی هفته هم دانشگاه آزاد که میهمان مهرام بود موفق شد ۷۳ بر ۷۰ پیروزی را از آن خود کند و در صدر جدول رده‌بندی باقی بماند.

* شهرداری ارومیه قهرمان لیگ والیبال ساحلی شد
روز پایانی مرحله پنجم رقابت های لیگ والیبال ساحلی در حالی در جزیره کیش پیگیری شد که طی آن تیم شهرداری ارومیه متشکل از رحمان رئوفی و بهمن سالمی توانست با شکست دانشگاه آزاد، قهرمانی این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دهد.

* هافبک استقلال بالاخره به ایران بازگشت
کرار جاسم هافبک تیم فوتبال استقلال که به کشور عراق رفته بود، بالاخره بعد چند روز معطل گذاشتن باشگاه استقلال، به ایران بازگشت. غیبت کرار انتقاد مسئولان باشگاه استقلال و امیر قلعه نویی را در پی داشت.

* دومین مزایده استقلال و پرسپولیس هم لغو شد
دومین مزایده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم که قرار بود روز سه شنبه برگزار شود، لغو شد تا سرنوشت این دو باشگاه مبهم‌تر شود. البته مسئولان سازمان خصوصی‌سازی باز هم تاکید کرده‌اند که قیمت دو باشگاه تغییر نمی‌کند و احتمال ارائه تسهیلات بیشتر وجود دارد.

دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس

* امارات میزبانی جام ملت‌ها را از آن خود کرد
رقابت دو کشور ایران و امارات برای گرفتن میزبانی جام ملت‌های سال ۲۰۱۹ در نهایت به سود کشور امارات به اتمام رسید. در جلسه‌ای که روز دوشنبه در منامه بحرین برگزار شد، کنفدراسیون فوتبال آسیا کشور امارات را به عنوان میزبان دوره بعدی مسابقات جام ملت‌های آسیا معرفی کرد.

* یک ایرانی سرمربی تیم ملی تکواندوی گرجستان شد
پیام خانلرخانی سرمربی تیم شهرداری ورامین در لیگ برتر، پس از توافق با مسئولان فدراسیون تکواندوی گرجستان به مدت یک سال سرمربیگری تیم ملی این کشور را برعهده گرفت.

* اعلام رای عجیب بازی نیمه تمام فوتسال
هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال این هفته برای مشخص شدن وضعیت بازی نیمه تمام دیدار دو تیم شهروند ساری و شهرداری ساوه جلسه‌ای را تشکیل داد؛ جلسه‌ای که نتیجه آن را می‌توان یکی از آرای عجیب فوتسال در دنیا دانست! بر اساس تصمیم سازمان لیگ، دو تیم شهروند و شهرداری در پایان مسابقات لیگ یک دیدار ۲۰ دقیقه‌ای (نیمه دوم یک مسابقه) را برگزار خواهند کرد.

* بازگشت کی‌روش به ایران
کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که روز سی‌ویکم ژانویه ایران را ترک کرده بود، پس از گذشت ۴۰ روز سرانجام به ایران بازگشت تا برنامه بازی‌های تدارکاتی تیم ملی را برای سال بعد هماهنگ کند.

* ترابیان مجددا در فوتسال صاحب سِمت شد
عباس ترابیان رئیس پیشین کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال، با حکم علی کفاشیان به صورت رسمی به عنوان رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال انتخاب شد.

* انتخاب رئیس فدراسیون همگانی
مجمع انتخاباتی فدراسیون همگانی روز سه‌شنبه به ریاست غلامرضا شعبانی‌بهار در آکادمی ملی المپیک برگزار شد و در پایان علی مجدآرا با کسب آرای لازم به عنوان رئیس چهار سال آینده این فدراسیون انتخاب شد. قبل از این مجدآرا به عنوان رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی فعالیت می‌کرد.

 

مهر

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=8676

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.