تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
8

چلسی با غلبه بر پالاس، قهرمان انگلیس شد

  • کد خبر : 12108
  • 13 اردیبهشت 1394 - 19:35

عصر ایذه: دیدار تیم های چلسی و کریستال پالاس لحظاتی پیش با نتیجه ۱-۰ به سود چلسی خاتمه یافت تا […]

عصر ایذه: دیدار تیم های چلسی و کریستال پالاس لحظاتی پیش با نتیجه ۱-۰ به سود چلسی خاتمه یافت تا این تیم چهارمین قهرمانی خود در لیگ برتر انگلیس را جشن بگیرد.

 

 

 چلسی برای قطعی کردن قهرمانی خود به فاصله سه هفته مانده به انتهای فصل، به یک پیروزی مقابل کریستال پالاس نیاز داشت که در نهایت نیز بدان دست یافت. پالاس که پس از روی کار آمدن آلن پاردیو، با کسب نتایج مطلوب به کلی از منطقه سقوط خارج شده بود، برای کسب حداقل یک تساوی مقابل چلسی قرار گرفت. چلسی از دو بازی دشوار قبلی خود مقابل یونایتد و آرسنال، ۴ امتیاز کسب کرده بود؛ در حالیکه پالاس در هر دو بازی قبلی خود با شکست از زمین خارج شده بود.

بازی با حملات چلسی آغاز شد و در همان دقیقه ۳، دروگبا روی پاس ویلیان، می توانست دروازه پالاس را باز کند که ضربه او را مدافعان دفع کردند. ۷ دقیقه بعد، پالاس هم خودی نشان داد. ویلفرد زاها فرصت خوبی برای گلزنی داشت که ضربه او نیز ثمری برای میهمان نداشت.


توپ و میدان از این دقیقه به بعد کاملا در اختیار چلسی قرار داشت و بین دقایق ۱۶ تا ۲۸، چلسی سه بار توسط کوادرادو، ماتیچ و هازارد، فرصت پیش افتادن از پالاس را داشت اما بدشانسی و نیز درخشش اسپرونی، دروازه بان پالاس، مانع از این امر شد.

پالاس هم در دقیقه ۳۸ توسط لدلی فرصت خوبی برای گلزنی به دست آورد که کورتوا به خوبی توپ را مهار کرد. در حالیکه بازی در نیمه اول رو به اتمام بود، هازارد با خطای مدافعان پالاس، داخل محوطه جریمه سرنگون شد تا داور بازی، بلافاصله نقطه پنالتی را نشان بدهد.

هازارد خود پشت ضربه قرار گرفت اما به قدری به توپ بد ضربه زد که دروازه بان پالاس با تشخصی جهت آن، توپ را بصورت ناقص دفع کرد. هازارد خوش شانس بود که در ریباند، بار دیگر صاحب توپ شد و با یک ضربه سر، گل اول بازی را به نفع چلسی به ثمر رساند. نیمه اول با همین یک گل به اتمام رسید تا چلسی برای قهرمان شدن تنها به ۴۵ دقیقه دیگر نیاز داشته باشد.


بازی در نیمه دوم کمی به تعادل کشیده شد و بازیکنان پالاس با شجاعت بیشتری به قصد زدن گل تساوی، حملات بیشتری روی دروازه میزبان قدرتمند خود ترتیب دادند که البته زور لازم را نداشتند. چلسی نیز روی ضد حملات بسیار خطرناک نشان می داد و قصد داشت با زدن یک گل دیگر، خیال خود از بابت پیروزی و کسب عنوان قهرمانی را راحت کند.

اولین خطر در نیمه دوم را ایوانوویچ در دقیقه ۵۵ روی پاس فابرگاس خلق کرد که ضربه او بی حاصل بود. سه دقیقه بعد این اوبی میکل بود که یک شانس گلزنی دیگر به دست آورد اما او هم توفیقی در گلزنی نداشت.

در دقیقه ۶۸، پونچئون یک شانس خوب به دست آورد اما ضربه او با اختلاف بسیار اندکی از کنار دروازه چلسی به بیرون رفت تا چلسی همچنان با یک گل برنده بازی باشد. پس از چند خطر نصفه و نیمه از سوی بازیکنان پالاس، چلسی نیز در دقایق ۷۹ و ۸۱ توسط کیهیل و دروگبا، روی دروازه پالاس خطرساز شد که این دو خطر نیر منجر به گل نشدند.

در ادامه بازی، اتفاق خاص دیگری رخ نداد و چلسی موفق شد با برتری ۱-۰ بر کریستال پالاس، برای چهارمین بار در لیگ برتر و در مجموع برای پنجمین بار قهرمان انگلیس شود. این سومین قهرمانی مورینیو با چلسی نیز بود.

 

 

ورزش سه

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=12108

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.