تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
9

کشف بزرگترین سرسره آبی ایران در ایذه! + تصاویر

  • کد خبر : 48238
  • 12 تیر 1395 - 19:07
کشف بزرگترین سرسره آبی ایران در ایذه! + تصاویر

ما شهروندان ایذه ای گاهی اوقات به سادگی در کنار خیلی از موارد و مشکلات شهرمان می گذریم.

به گزارش عصر ایذه، همیشه در مناطقی که مشکل کمبود آب ندارند و یا منابع آب خوبی دارند باید بیشتر بر روی صرفه جویی آب تاکید کرد، اما متاسفانه در کشور ما اینگونه نیست!

شهرستان ایذه به لطف بارش خوب هرسال، دریاچه عظیم کارون۳، رودخانه و چشمه‌های فراوان و سفره‌های غنی و البته رو به اتمام آب‌های زیرزمینی، مشکل آب شرب ندارد.

هر چند که با وجود منابع عظیم ذکر شده، به دلیل مشکلات زیر ساختی برخی از نقاط شهرستان با افت فشار و قطعی‌های‌گاه و بیگاه آن هم در فصل تابستان مواجه هستند.

حال برمی گردیم به سوژه اصلی این گزارش، کشف سرسره آبی در ایذه به طول بیش از یک کیلومتر!

عموماً خیلی از همشهریان ایذه‌ای حداقل یک بار به تپهٔ شهدای گمنام رفته‌اند، و از منبع آبی که در بالای تپه وجود دارد، آگاه‌اند.

این منبع آب که متعلق به شهرداری ایذه است و برای آبیاری فضای سبز شهر و دیگر فعالیت‌های شهرداری در نظر گرفته شده، مدت هاست که نزدیک اذان صبح تا طلوع آفتاب سرریز می‌کند!

 

photo_2016-07d-02_22-38-57

 

photo_2016-07dd-02_23-09-21

حاصل سرریز شدن این منبع آب، بوجود آمدن سرسره‌ای آبی به طول بیش از یک کیلومتر از ابتدای تپه تا مجاورت جایگاه CNJ است، که بعضاً اگر کسی آب را قطع نکند و یا فشار آب بالا باشد تا درب فرمانداری هم خواهد رفت.
photo_2016d-07-02_23-09-15

 

photo_2016-07-0h2_23-15-00

گماشتن یک کارگر از مجموعه نیروی انسانی شهرداری برای کنترل آب ورودی به این منبع چقد برای شهرداری چقد آب می‌خورد!!!

این روز‌ها که همه از بحران آب، خشکسالی و جریمه کردن مشترکان پرمصرف حرف می‌زنند، هدر دادن این حجم آب آن هم به دلیل سهل انگاری شهرداری ایذه، جای بسی تاسف دارد.

در زمینه قصور اداره آب و فاضلاب ایذه نیز کمتر از شهرداری نیست! اداره‌ای که بعضا قبض‌های نجومی برای برخی از مشترکان مستمند روستایی صادر می‌کند، و تا قطع انشعاب آن می‌رود، اما این موضوع مهم از دید آن‌ها پنهان مانده است.

نکتهٔ قابل توجه دیگر در این ماجرا، بی‌تفاوتی شهروندان ایذه‌ای در مواجهه با این موضوع بود، تا جایی که عده‌ای در مجاوت این آب نشسته و از صدای دلنشین آن لذت می‌بردند!

پیشنهاد طنز

اگر شهرداری قصد مرتفع کردن این مشکل را ندارد و این منبع آب همچنان قرار است سرریز کند، پیشنهاد می‌کنیم، با صرف اندکی هزینه، آن را به سرسره آبی تبدیل کند، بدون شک منبع درآمد خوبی دارد و از هدر رفتن این آب استفاده مفید خواهند برد.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=48238

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. آفرین به عصر ایذه و این انتقاد بجا و هوشمندانه اش ….بچه های شورا لطف کنید بجای نوشتن اون نامه های ثقیل که از هر صد نفر یکی هم نفهمه چی گفتید مرحمت بفرمایید و یک شناور ۱۰ هزار تومانی بخرید و مشکل اصراف این حجم عظیم آب رو حل کنید…..!!!!!

  2. تو شهر ما چی رو حساب و کتابه !!

    آب شرب ایذه همش از سفره های زیر زمینی و چاه تامین میشه، زدن نابود کردن ذخایر رو ، چهار سال دیگه آب برا خوردن نداریم

  3. سلام این که   گفتن کارگرداره نداره  ما برامون اتفاق افتاد  زنگ زدیم مسولین گفتن برید   پیش کارگر جایگاه سوخت خاموش کنه  کارگر نداره      

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.