تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
5

کشف تونل مخفی آب در خوزستان که به فولاد مبارکه اصفهان می رسد

  • کد خبر : 654
  • 29 آذر 1393 - 9:02

کشف تونل مخفی آب در خوزستان که به فولاد مبارکه اصفهان می رسد عصر ایذه: نماینده مردم اهواز در مجلس […]

کشف تونل مخفی آب در خوزستان که به فولاد مبارکه اصفهان می رسد

عصر ایذه: نماینده مردم اهواز در مجلس از کشف تونل مخفی انتقال آب که به فولاد مبارکه اصفهان می رسد، برکناری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و دخالت نمایندگان در عزل و نصب های استان خبر داد.

.

731671

.

به گزارش عصر ایذه به نقل از مهر، سید شکر خدا موسوی عصر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن توصیه مدیران استان بر حفظ وحدت عنوان کرد: خوزستان به عنوان قلب کشور شناخته می شود و به همین دلیل به بازی گرفتن سرنوست استان بسیار خطر آفرین است.

وی افزود: خوزستان یک استان ویژه و فوق استراتژیک است به همین دلیل مردم و مسئولان باید با همدلی یکدیگر بتوانند با وجود تحریم های ناعادلانه، از ظرفیت های موجود در راستای توسعه استان استفاده کنند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عده ای که در پیشرفت استان هیچگونه نقشی ندارند برای تغییر مدیران جلسات شبانه برگزار می کنند، گفت: این افراد در جمع های خود استاندار تعیین می کنند. در دوران سازندگی هم تنها به احیای بافت آسیب دیده از زمان جنگ پرداخته و فعالیت چشمگیر دیگری انجام نشد.

۱۵ سال از توسعه سایر استانهای کشور عقب تریم

وی با اشاره به اینکه خوزستان ۱۵ سال از توسعه سایر استانهای کشور عقب افتاده است، اظهار کرد: مسئولان استانی تنها با استفاده از فن مدیریت جهادی می توانند این عقب ماندگی را برطرف کنند.

موسوی تصریح کرد: استاندار خوزستان این استان را در ریل توسعه قرار داده است و در این شرایط پولی کشور، اعتبارات خوبی را برای استان جذب کرده است این در حالی است که به نظر افرادی که در دفاع از حقوق خوزستانی ها قدمی برنداشته اند حق دخالت در امور این استان را ندارند.

وی با اشاره به طرح افزایش ۱۴ درصدی حقوق کارمندان برای سال آینده گفت: این میزان افزایش مورد تائید نمایندگان مجلس نگرفته و به طور حتم پیشنهاد مجلس بسیار بالاتر از این میزان خواهد بود.

ضعف مدیریت یکی از دلایل  عقب ماندگی خوزستان

موسوی تصریح کرد: اراده اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در توان هیچ دولتی نبود. این طرح دچار ضعف های کیفیتی است. متاسفانه در این طرح به جای اینکه از زمین های بایر و بدون آب استفاده شود از زمین های کشاورزی آبی که در اختیار افراد متمول استفاده شده است. این در حالی است که این افراد خود توانایی آباد کردن زمین هایشان را دارند و نیازی به کمک دولت نیست.

سید شکرخدا موسوی

نماینده مردم اهواز اظهار کرد: متاسفانه مدیران بخش کشاورزی استان به سادگی از کنار این مسئله عبور کردند.

حل مشکل استخدامی های شرکت نفت

وی با اشاره به حل مشکل استخدامی های شرکت نفت اظهار کرد: استخدامی های وزارت کشور نیز که حدود ۲۲۰ نفر در استان خوزستان هستند تائید شده و اسفند ماه سال آینده برای این افراد ردیف بودجه در نظر گرفته می شود.

موسوی با بیان اینکه ایجاد اشتغال همراه با سرمایه گذاری و تولید محقق می شود، گفت: مجوز احداث کارخانه فولاد اکسین گرفته شده و در صورت آغاز به کار این کارخانه، برای ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به رتبه سوم استان در تولید محصول برنج اظهار کرد: متاسفانه با وجود حجم بالای تولید محصول با کیفیت برنج، هیچ گونه برند سازی برای این محصول در استان صورت نگرفته به همین دلیل به نظر می رسد برای توسعه این بخش نیازمند تبلیغات هستیم.

نماینده مردم اهواز باوی حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخورد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: بسیاری از مدیران استانی جرات صحبت کردن در حضور وزیر و شهامت بیان مشکلاتشان را ندارند.

وی با بچگانه خواندن رفتار رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: حتی اگر شده در آخرین روز از نمایندگی خود به دلیل مصلحت استان این مدیر را برکنار خواهم کرد.

موسوی افزود: میانگین دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در عزل و نصب ها ۵۰ درصد است و در صورتی که دولت از مدیران شایسته استفاده کند نیازی به دخالت نمایندگان مجلس نیست.

کشف تونلی که به فولاد مبارکه اصفهان می رسد

موسوی اظهار کرد: در بازدید خود از سرشاخه های کارون تونل جدیدی را کشف کردم که از سر شاخه های کارون گرفته شد و به شرکت فولاد مبارکه اصفهان می رسید.مدیر کل آب و برق استان از وجود این تونل اظهار بی اطلاعی می کند به نظر می رسد این هم نوع قاچاق آب است.

وی همچنین با انتقاد از نحوه انتخاب شهردار در کشور گفت: با این نوع انتخاب شهردار مخالف هستم. باید گزینه های متعددی به شورای شهر معرفی تا از بین آنها فرد اصلح انتخاب شود. در حال حاضر شهردار انتخاب شده و هر گونه دخالت در کار آن به ضرر مردم شهر خواهد بود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت مناسب ندامتگاه شیبان گفت: اعتبارات لازم در راستای توسعه و انتقال زندان کارون اهواز به این ندامتگاه در نظر گرفته شده است.

وی همچنن با اشاره به عدم استفاده از ظرفیت شهرک های صنعتی استان گفت: متاسفانه ما نتوانسته ایم به خوبی از این ظرفیت استفاده کنیم و همچنین حدود ۷۰ درصد از گلخانه های کشاورزی استان نابود شده اند.

دخالت مشارکتی ها در خوزستان

وی با تاکید به اهمیت توجه جدی به منافع استان خوزستان تصریح کرد: انتخاب عبدالحسن مقتدایی به عنوان استاندار خوزستان بسیار خوب بوده زیرا وی در بین گزینه های مطرح شده اصلح تر بود ولی در این بین برخی افراد که اندازه یک دولت امکانات در اختیار دارند در سایر استانها کارخانجاتی را احداث کردند در حالی که در خوزستان بیکاری غوغا می کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی افراد که عضو جبهه مشارکت و به استان ممنوع الورود هستند در امور خوزستان دخالت می کنند. ما گروه های اصلاح طلبی را محکوم نمی کنیم اما اجازه فعالیت به برخی گروه های افراطی را نخواهیم داد.

 

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=654

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.