تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
5

کشف ۱۰ تن پرتقال فاسد از سردخانه‌های یک شرکت دولتی

  • کد خبر : 9534
  • 01 فروردین 1394 - 16:45

عصر ایذه: سرپرست اداره تعزیرات حکومتی استان البرز از کشف ۱۰ تن پرتقال تامسون فاسد از سردخانه‌های یک شرکت دولتی […]

عصر ایذه: سرپرست اداره تعزیرات حکومتی استان البرز از کشف ۱۰ تن پرتقال تامسون فاسد از سردخانه‌های یک شرکت دولتی خبر داد که به گفته نمایندگان وزارت بهداشت، قابلیت مصرف انسانی ندارد.

 

میوه تنظیم بازار

 

علی‌اکبر مختاری در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به تشکیل ۳۶۹۰ پرونده تخلف در موضوع تنظیم بازار از اول اسفند اظهار داشت: از ابتدای اسفند امسال ۳۶۹۰ پرونده تخلف واحدهای صنفی در استان البرز تشکیل شد که رسیدگی به این پرونده‌ها، به محکومیت مالی ۳۰ میلیارد ریالی متخلفان منجر شد.

سرپرست اداراه تعزیرات حکومتی استان البرز با بیان این‌که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محکومیت‌های متهمان توسط این اداره وصول و به خزانه واریز شده است، گفت: علاوه بر این موارد، چند تن از متخلفانی که از پرداخت محکومیت‌های خود استنکاف کرده بودند نیز به زندان منتقل شدند و در این میان گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و عدم صدور فاکتور، بیش‌ترین موضوع پرونده‌های تشکیل شده را به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: در حال حاضر اداره تعزیرات حکومتی استان البرز اقدام به استقرار ۲ پایگاه در میدان شهدا و جاده چالوس کرده و بر فعالیت واحدهای صنفی نظارت لازم را به عمل می‌آورد؛ از این رو پایگاه مستقر در جاده چالوس با نظارت بر واحدهای میان راهی، موفق به کشف مقادیری گوشت فاسد از یخچال‌های رستوران‌های بین راهی شده است.

کشف ۱۰ تن پرتقال فاسد از سردخانه‌های یک شرکت دولتی

مختاری در ادامه با اشاره به پرونده کشف ۱۰ تن پرتقال تامسون فاسد از یکی از سردخانه‌های یک شرکت دولتی اظهار داشت: در پی گزارش‌هایی مبنی بر وجود مقادیر متنابهی پرتقال فاقد کیفیت در دو سردخانه شهر کرج، مأموران اداره تعزیرات حکومتی استان البرز به دو سردخانه مذکور مراجعه کردند و در بازرسی از این سردخانه‌ها متوجه وجود ۴۰ تن پرتقال انبار شده در این سردخانه‌ها شدند.

سرپرست اداراه تعزیرات حکومتی استان البرز افزود: در بازرسی‌های انجام شده مشخص شد که از ۴۰ تن پرتقال انبار شده در این سردخانه‌ها، ۱۰ تن آن کاملاً فاسد بود و این در حالی است که نماینده وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی تأکید داشتند که این پرتقال‌ها به هیچ وجه، نه تنها قابلیت مصرف انسانی را نداشته، بلکه برای حیوانات نیز قابل مصرف نیستند.

وی گفت: از این رو با توجه به گزارش‌های کارشناسی نمایندگان وزارت بهداشت و سازمان پزشکی قانونی، با مرکز دفن زبالات شهرداری، هماهنگی‌های لازم به عمل آمد و ۱۰ تن پرتقال فاسد کشف شده، امروز معدوم خواهند شد.

شکایت اداره تعزیرات از شرکت انحصاری تأیید کننده کیفیت پرتقال‌های فاسد

مختاری در ادامه با اشاره به تشکیل پرونده برای شرکتی که وظیفه بازرسی و تأیید کیفیت این پرتقال‌ها برای ورود به بازار و تنظیم بازار شب عید را داشت،‌ خاطرنشان کرد: متأسفانه این شرکت، کیفیت پرتقال‌های فاسد را برای ورود به بازار و تنظیم بازار شب عید، تأیید کرده بود و از این رو شکایتی از این شرکت نیز تنظیم شد تا مشخص شود که این محموله به چه نحوی  مجوز توزیع در بازار را دریافت کرده است؛ این تخلف در حالی رخ داده است که شرکت مذکور برای تأیید کیفیت هر کیلو پرتقال، مبلغ ۱۷۰ ریال را از دولت دریافت می‌کند.

لینک کوتاه : https://www.asreizeh.com/?p=9534

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.